כשאתם חושבים על פרסום במדיה חברתית, אתרים כמו פייסבוק וטוויטר כנראה עולים בראשכם מייד. אבל מסתבר כי דווקא אפליקציות מסרים הן שתפסו את הרשתות החברתיות מבחינת המשתמשים ואפשר להשתמש בהן לשיווק. המובילה ברוב העולם היא ווטסאפ (משחק מילים על הביטוי "מה קורה"), עם 1.5 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש ברחבי העולם. אז כיצד תוכלו להשתמש בוואטסאפ בצורה יעילה לשיווק? הנה במיוחד בשבילכם המדריך שלנו למשווק לוואטסאפ.
WhatsApp היא אפליקציה סלולרית חינמית המשתמשת בחיבור האינטרנט של הטלפון שלכם כדי לאפשר לשוחח עם משתמשי WhatsApp אחרים, ללא חיובי הודעות טקסט. האפליקציה גם מאפשרת לשתף קבצים ותמונות ותומכת בשיחות קול ווידאו בחינם.
תמיכתה במגוון רחב של טלפונים הפכה אותה לפופולרית במיוחד באזורים עם חיובי SMS גבוהים. ל- WhatsApp יש גרסאות שונות למכשירים ומחשבים שונים, אך תחילה עליכם להתקין אותה בטלפון הנייד שלכם, מכיוון שכל חשבון WhatsApp נקשר ישירות למספר טלפון יחיד.
כמו תוכניות צ'ט אחרות, ניתן לשוחח איתה ישירות עם משתמש אחר שנמצא ברשימת אנשי הקשר בטלפון שלכם, באמצעות ווידאו, או אפילו להקליט קטעי אודיו לטקסט אליהם. באופן קבוצתי היא מאפשרת לכם לשלוח הודעות עם עד 256 אנשים בו זמנית, ולשתף הודעות, תמונות וסרטונים. וכל אחד בצ'אט הקבוצתי יכול לצלצל ולראות גם את התגובות של כולם.
הסיבה הטובה ביותר להשתמש ב- WhatsApp לעסקים היא שרבים מהלקוחות שלכם כנראה כבר משתמשים בה. יותר מ -60 מיליארד הודעות נשלחות באמצעות ווטסאפ מדי יום ביומו. יתרה מכך, אם הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלכם צעירים, סביר יותר שיהיה להם נוח להשתמש באפליקציות העברת הודעות לצורך התקשורת השוטפת שלהם מרשתות אחרות.
בנוסף, לאפליקציות העברת הודעות כמו וואטסאפ יש שיעורי מעורבות מדהימים: 98 אחוז מההודעות הניידות נפתחות ונקראות, כאשר 90 אחוז מהן נפתחות בתוך שלוש שניות מרגע שהתקבלה. וואטסאפ עשויה כבר להיות דרך מרכזית עבור הקהל שלך לשתף תוכן דרך ערוצים פרטיים כמו אפליקציות דוא"ל או צ'אט, בניגוד לרשתות ציבוריות יותר כמו פייסבוק.
מכיוון ש- WhatsApp לא מוכרת שטחי פרסום או שיש לה תכונות ספציפיות לעסקים עליכם להיות חדשניים בגישה השיווקית שלכם. בעוד ווטסאפ שונה בהישגיה ובתכונותיה מאשר אפליקציות מסנג'ר אחרות, חשוב לפתח את אסטרטגיית הווטסאפ שלכם לצד אסטרטגיית השיווק הכללית של אפליקציות המסרים שלכם.
ישנן כמה מגבלות שיש לטפל בהן בעת פיתוח אסטרטגיית השיווק ב- WhatsApp. ראשית, אין דבר כזה ספאם בוואטסאפ, כך שאם המותג שלכם יוצר חשבון הוא מתמודד עם אותן מגבלות כמו כל משתמש אחר ברשתות אחרות.
מה זה אומר? אסור לפרסם לאנשים באנשי קשר שלכם - אלא אם קיבלתם מהם אישור מראש!
אסור לשלוח הודעות פרסומיות בקבוצות שאוסרות פרסום עסקים!
ישנן קובוצות שכן מאפשרות פרסום עסקים בימים מאוד ספציפיים - עקבו אחר ההנחיות!!!
למה זה כל כך חשוב? כי תתויגו כספאמרים וואטסאפ תחסום לכם את המשתמש - הם אפילו חוסמים לצמיתות!!!
לכן בדקו היטב היכן אתם מפרסמים שלא תשלמו מחיר גבוה ביותר
וכן, להישאר היום ללא וואטסאפ זה מחיר מאוד גבוה.
חשבון וואטסאפ עסקי - יוכלו לשלוח לכם הודעות ישירות מהאתר או הפייסבוק יותר בקלות
לוואטסאפ עסקי יש המון יתרונות - קראו פה פרטים נוספים
מכיוון שכל חשבון וואטסאפ קשור ישירות למספר טלפון נייד אחד וניתן לשלוח הודעות רק עם עד 256 משתמשי וואטסאפ, אין מדובר בשיווק בקנה מידה גדול.
לכן מומלץ ליצור פרסונה של המותג כדי לשוחח עם משתמשים וליצור באז. כמו למשל להציע כרטיסים למסיבה או הופעה באופן אקסקלוסיבי, עבור כל מי שיזדרז להגיב להודעה שנשלחה. אם יש לכם מוצר חדש הציעו עזרה אישית על מנת לעודד שימושים חדשים בו. ואם יש לכם לקוחות VIP, אז הציעו להם יעוץ ושירות דיסקרטי.
WhatsApp גם מספקת דרך להוסיף קישור לחץ לצ'אט לאתר שלכם, לחתימת הדוא"ל או לדפי המדיה החברתית שמקל על אנשים לפתוח בשיחה עם המותג שלכם, אבל זיכרו כי הציפייה בהודעות היא לתשובות כמעט מיידיות, לכן ודאו שיש לכם את המשאבים לכך.
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
פרסום עסקים חינם או מקודם בתשלום
בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים
קידום משולב בגוגל ואתר המלצה - פרסום עסקים מתקדם
אינדקס עסקים והמלצות בפריסה ארצית ובתחומים שונים
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?
חייגו 0722-400-400 או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם