פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם והאתר השני במדד הפופולריות שלו רק אחרי גוגל. מיליוני ישראלים משתמשים בפייסבוק מדי יום ולעתים רבות כמה פעמים ביום. השימוש בפייסבוק מונע לרוב מהצורך לשתף אחרים במה שעובר עלינו וכמובן לעקוב אחרי שיתופים של אחרים. ניתן להעלות תמונות, תכנים, סרטוני ווידיאו, להקים קבוצות דיון בנושאים משותפים, להצטרף לקבוצות קיימות, לשוחח בצ'אט עם אנשים אחרים ואפילו להעלות סטורי שהוא למעשה סרטון קצר שנעלם אחרי 24 שעות. בשל מידת הפופולריות של פייסבוק עסקים רבים מפרסמים, בין אם באמצעות קידום עמוד עסקי משלהם, פרסומים אורגניים, פיתוח מוניטין, שיפור מיתוג העסק או אפילו באמצעות מערכת הפרסום הממומן של פייסבוק. לפרסום בפייסבוק יש יתרונות רבים ונעבור על חלק מהם כעת.
בשונה ממערכת הפרסום של גוגל שבה רוב הפילוחים נעשים על בסיס ביטויי מפתח מחופשים, הרי שבפייסבוק יש הרבה יותר מידע על קהל היעד כיוון שאנשים מזינים את הפרטים האישיים שלכם בפרופיל, לפי קבוצות שהם חברים בהם או דפים עסקיים שעשו להם לייק פייסבוק יודעת מהם תחומי העניין של אותם אנשים ועוד. ניתן יהיה לפלח את הקהל לפי מיקום דמוגרפי, לפי תחומי עניין, לפי מגדר, גילאים ועוד. ניתן יהיה למקד את הפרסום הממומן רק לאנשים שעשו לנו לייק לדף העסקי שלנו. פילוח הקהל הוא חכם יותר, מתקדם יותר והאופציות בו מאפשרות לנו למקד את הפרסום שלנו לקהל היעד הנכון ביותר מבחינתנו.
עלויות הפרסום בפייסבוק זולות יותר מאשר מערכות פרסום אחרות בדרך כלל, במיוחד מזו של גוגל. הסיבה לכך היא התחרות הקטנה יותר ככל הנראה שכן כמות המפרסמים בפייסבוק קטנה יותר מאשר זו בגוגל. כמו כן כאן התחרות היא לא על ביטויים אלא על חשיפה ופייסבוק יכולה לייצר חשיפה רבה לבעלי עסקים רבים מכמה מקומות שונים באתר. גם העלות לקליק, במידה ואתם שולחים את הקהל לאתר שלכם, תהיה נמוכה יותר בדרך כלל מזו בגוגל. כאשר מדובר בלייקים ועוקבים לעמוד העסקי שלנו העלות יכולה להיות אפילו יותר נמוכה משקל לעוקב.
קהל היעד שמבצע חיפוש בגוגל הוא קהל אקטיבי אם תרצו לקרוא לזה כך. כלומר, הקהל מבצע חיפוש של המוצר, השירות או המידע שהוא מחפש ואז יכול להיחשף אליכם או אל המתחרים שלכם. בפייסבוק הפרסום מופיע לקהל שלא מבקש למצוא תוצאות אלא גולש להנאתו בפייסבוק ולפתע נחשף לפרסום שלכם. מצד אחד אותו אדם יהיה כנראה פחות בשל לבצע רכישה או לא בהכרח זקוק לשירות שלכם כעת, אולם מדובר פה בקהל יעד חדש שחשוב מאוד להגיע אליו. חשוב להטמיע את הקיום שלכם במוחם של אותם אנשים שכאשר יצטרכו משהו המזכיר את השירותים או המוצרים שלכם הם ידעו לאן לפנות. כמו כן ייתכן וירצו לעשות לכם עוקב ולייק בדף העסקי שלכם ולהתרשם מכם מעט יותר למקרה ויצטרכו את השירותים שלכם בעתיד.
מגוון אפשרויות פרסום:
למערכת הפרסום של גוגל יש את היתרונות שלה. שם אתם מפרסמים כדי לשלוח קהל לדף נחיתה או אתר חיצוני שלכם, אולם במערכת הפרסום של פייסבוק יש מגוון אפשרויות פרסום מלבד האופציה הזו של שליחת הקהל לאתר חיצוני שלכם. ניתן לקדם את העמוד העסקי שלכם בפייסבוק ולהביא לו לייקים ועוקבים חדשים, ניתן לקדם פוסט ספציפי שלכם ותגובות ושיתופים בו, ניתן לקדם אירועים שונים, סרטוני ווידיאו ואפילו למכור מוצרים באמצעות פייסבוק.
מעקב אונליין בכל זמן נתון:
ניתן להתחבר למערכת הפרסום של פייסבוק ולצפות בנתוני הקמפיין שלנו, לנתח אותם ולשפר את ביצועי הקמפיין בכל זמן נתון. ניתן לעצור, לערוך ולשנות את הקמפיין בקלות ובמהירות מבלי לבזבז כסף מיותר. תוכלו לבצע שיפורים למודעות, לעצור הפצה של מודעות בעלות יחס המרה נמוך ואפילו לשנות את העלות המקסימלית שלכם לקליק.
לסיכום; פרסום בפייסבוק משמשת עשרות אלפי בעלי עסקים בישראל, החל מעצמאיים ועסקים קטנים ועד רשתות ועסקים בעלי עוצמה ונוכחות. פייסבוק היא פלטפורמה נוחה מאוד לפרסום, עם מערכת פרסום מתקדמת שניתן לפרסם בה בכל תקציב. ניתן לבנות תוכנית ארוכת טווח בתקציב נמוך, לקבל תוצאות מהירות יותר בתקציב גדול יותר וכמובן להשקיע בבניית קהילה וחיבור לאנשים שזוהי המהות של פייסבוק.
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
פרסום עסקים חינם או מקודם בתשלום
בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים
קידום משולב בגוגל ואתר המלצה - פרסום עסקים מתקדם
אינדקס עסקים והמלצות בפריסה ארצית ובתחומים שונים
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?
חייגו 0722-400-400 או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם