גוגל שופינג זהו מנוע חיפוש מוצרים של חברת גוגל. שירות השופינג הזה מאפשר לכל אחד לבצע חיפוש, עיון והשוואה של מוצרים במבחר חנויות, וגם להשוות מחירים. בנוסף, אפשר למיין או לסנן מוצרים שוני לפי מחיר מוכר/ספק ותנאים נוספים.
צרכן המחפש ומוצא את המוצר בו הוא מעוניין, יכול ללחוץ על "כניסה" לאתר ולהשלים את תהליך הרכישה באתר, בתהליך דומה לזה שבחנות פייסבוק או חנות באינסטגרם.
גוגל שופינג הושק בישראל ב-2018, ומאז ישראלים יכולים לחפש ולמצוא אתרים לא רק מחיפוש גוגל הכללי, אלא גם מתוך עמוד שופינג ייעודי.
בעבר, פרסום מודעות בגוגל שופינג התאפשר רק בתשלום, אבל כיום הגישה פתוחה בחינם ולכולם. אפשר לפרסם מודעות שופינג אורגניות לגמרי, המופיעות בין המודעות בתשלום על פי קביעת האלגוריתמים של גוגל.
בנוסף, בשונה מהגרסה בתשלום הדורשת הקמת קמפיינים מוקפדים ומדויקים במיוחד, בגרסה החינמית זה עובד אחרת; כאשר מעלים רשימת מוצרים לגוגל אדס / מרצ'נט סנטר, המערכת קובעת אוטומטית היכן יוצבו המוצרים בשירותי גוגל הזמינים: תוצאות חיפוש, גוגל תמונות, גוגל שופינג, גוגל לנס ואחרים.
מלבד זאת, את המיקומים הכי טובים בקרוסלת המוצרים ימשיכו לקבל מודעות שופינג בתשלום. המודעות החינמיות ישולבו בין המודעות בתשלום, מה שעשוי להגדיל משמעותית את חשיפת העסק.
מה עוד כדאי לדעת כדי לזכות בחשיפה אורגני חינם בשטחי הפרסום המבוקשים של גוגל? המשיכו לקרוא כדי להבין.
גוגל שופינג היא פלטפורמה המורכבת מבני חלקים: מרכז הסוחרים (Google Merchant Center) וגוגל אדוורדס. אדוורדס מנהלים את הקמפיינים ובמרכז הסוחרים עוסקים בניהול המוצרים עצמם. היתרון שממנו נהנית החנות היא התאמה אוטמטית של המחיר למדינת היעד של הגולשים, כולל שינויי מיסוי – יתרון נהדרת עבור בעלי חנויות המבקשים למכור למספר גדול של ארצות.
יודגש שבגוגל שופינג לא מבצעים בחירה ישירה של מילות מפתח וכי המודעה מוצגת בהתאם לאתר ולפיד המוצרים וגם בהתאם להצעות המחיר של החנות לעומת המתחרים. מיקוד על סמך מילות מפתח מבוצע על פי שימות ותיאורי מוצרים בפיד.
לכן, כדי להצליח למכור בגוגל שופינג, נדרש שילוב בין מיומנות בקידום אורגני לבין קידום איכותי של קמפיינים ממומנים.
כדי לחבר את האתר למרכז הסוחרים של גוגל שופינג, יש להזין את המוצרים ידנית, או להשתמש בתוסף חיצוני המסנכרן בין מאגר הנתונים באתר לבין המאגר בגוגל.
מהיתרונות הבולטים של גוגל שופינג: האפשרות להריץ כמה קמפיינים במקביל עם קביעת עדיפות לכל קמפיין. כך, הצעת המחיר הגבוהה ביותר משמשת לפרסום מוצרים שמעוניינים למכור ומוצרים שהם פחות אטרקטיביים (מבחינת בעל החנות) יקושרו להצעות מחיר נמוכות יותר או לכאלו שאין די גבוהות כדי להציג את המוצרים המתאימים בעדיפות ראשונה.
בנוסף, ניתן לחבר את גוגל אנליטיקס עם שופינג וכך להבין איזה מודעות היו אפקטיביות יותר מבחינת התמחור ולגלות האם הגולש ביצע את הרכישה מיד אחרי הלחיצה, או שהחליט לחזור לאתר מאוחר יותר.
כמו במודעות אדוורדס הקלאסיות, אפשר גם כאן לבצע מיקוד של המודעות במקרים חוזרים על ידי שיווק מחדש (Remarketing). ישנן גם שיטות מיקוד נוספות (למשל, מי ששם מוצר בעגלה, אך נטש אחר כך). אפשר להרחיב את קהל היעד בעזרת האפשרות לאפשר לגוגל הוספת קהלים דומים על בסיס קהלים שכבר נבחרו.