קידום מוצרים, מותגים ועסקים ברשתות החברתיות קיבל תאוצה די משמעותית בשנים האחרונות. הרשת גועשת עם לקוחות פוטנציאליים ואילו הרשתות החברתיות מספקות מבחר הולך וגדל של אפשרויות פרסום, כולל יצירת פרופילים עסקיים, קמפיינים ממומנים ודפי נחיתה שיווקיים.
אנחנו מכירים את הרשתות האלו ופעילים בחלקם – פייסבוק, לינקדאין, טוויטר, אינסטגרם ואחרים. הרשתות האלו מציעות פלטפורמות שיווק ופרסום משלהן. פרסום ברשת חברתית שונה מפרסום ממומן במנועי חיפוש. מדובר בפלטפורמה תוססת שבה אנשים מדברים, משתפים סרטונים ומעבירים מידע ורעיונות.
לא מספיק רק לפרסם לינקים וסלוגנים שיווקיים, שיביאו רק הקלקות בודדות ואולי גם לא איכותיות. פרופיל שיווקי טוב משתמש בשיטות שיווק עדינות ולא ישירות, כאשר חלק מהפרסום כולל סרטונים ותמונות. לא כל מסר חייב להיות שיווקי, שהרי במצב כזה הלקוחות עלולים לקלוט שמנסים לדחוף להם מוצרים ולשדל אותם לקנות דברים, וזה רק ירחיק אותם מכם. לעומת זאת, עם שיווק עקיף אפשר למשוך לקוחות לדף המוצר או הפרופיל שלכם – באמצעות כתבות מעניינות שיסקרנו את המשתמשים ויגרמו להם לרצות ללמוד יותר על החברה או המוצר שלכם, או השירות שאתם מבקשים לקדם.
שיתופים ולייקים חשובים גם ביצירת דף ופרופיל עסקי, אבל גם בקידום ממומן. קידום עשוי להצליח אם המודעה מקבלת הרבה לייקים ותגובות איכותיות. מצב כזה יוצר רושם של סטטוס גבוה ולא של שיווק מאולץ – וכך גם ההתעניינות במוצר גוברת ומביאה לתוצאות חיוביות יותר. הרעיון העיקרי בקידום ברשתות החברתיות הוא לא לפחד להיות חברותיים, מקוריים ונגישים, ובלי להגזים עם שיטות שיווק אגרסיביות. חשוב לבנות קהילה פעילה סביב השירות או המוצר שאתם מציעים.
הפרסום היעיל ביותר שאפשר למצוא כיום בארץ (ובעולם בכלל) הוא פרסום ברשתיות חברתיות. הרשתות האלו הן אתרים שבהם אנשים מקימים פרופילים (למעשה נרשמים) כדי להכיר אנשים אחרים כמוהם בעלי תחומי עניין דומים למטרות שונות, כגון הכרויות, שותפות עסקית, שיתוף רעיונות ועוד. בשנים האחרונות הרשתות החברתיות צברו תאוצה כמעט בלתי נתפסת, וקשה למצוא היום הולך על שתיים שאין לו פרופיל ברשת חברתית אחת לפחות.
הציבור הישראלי, כידוע, הוא די סקפטי, ולא אוהבים שדוחפים לו מסרים פרסומיים. אנשים גם לא מתים על פרסומות בטלוויזיה, ואת הזמן שבו משודרות פרסומות הם מנצלים להליכה לשירותים, להכנת קפה או משהו לאכול או לבדוק הודעות בוואטסאפ. כבר מזה שנים שפרסומות מעוררות אנטגוניזם, ולא אהדה כלפי החברות המפרסמות. אז איך בכל זאת אפשר לפרסם מוצר בלי שאנשים יכעסו? חשוב להבין שפרסום טוב הוא כזה שיוצר אינטראקציה עם הלקוח, פרסום חווייתי שמדבר אל הקהל ומדבר אליו בגובה העיניים.
פרסום בפייסבוק הפך די מזמן לשיטה פופולארית במיוחד. כל ילד יודע שפייסבוק הוא האתר הפופולארי ביותר בקרב גולשים בנייד ואפילו במחשב השולחני, ואולי אפילו לוקח את גוגל בהליכה. מהסיבה הזו, ברור למה מפרסמים ומשווקים רוצים להשתמש בפלטפורמה הזו לשיווק העסקים שלהם ללקוחות. הרי ידוע שצריך לפרסם במקום שבו הלקוחות נמצאים – ושם יש לשווק להם מוצרים ושירותים. חברה מקצועית לקידום ושיווק באינטרנט תדע לעשות זאת בצורה הטובה ביותר ולהשתמש בכלים המתקדמים ביותר שיש ברשותה כדי לקדם את המוצרים והשירותים שלכם.
לינקדאין אמנם אינה גדולה כמו פייסבוק, אבל בסביבות 160 מיליון משתמשים הם המון אנשים ופוטנציאל אדיר לחשיפת מוצרים ושירותים באמצעות פרסום איכותי. אם אתם מבקשים להראות נוכחות בעולם העסקי, אסור לכם לפספס את לינקדאין.