בין אם זה מכוון או לא, בין אם זה פלגיאט או יישום טכני גרוע, תוכן כפול הוא נושא שמשפיע על מיליוני אתרים ברחבי האינטרנט. אם תהיתם מה זה שכפול תוכן בדיוק וכיצד הוא משפיע על ה- SEO שלכם ובעיקר על הדירוג שלכם בגוגל, הרי שהגעתם למקום הנכון. כאן ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על תוכן כפול. החל ממה זה אומר, ועד איך תוכלו לתקן את זה במקרים ספציפיים.
תוכן משוכפל הוא בעצם תוכן שכבר נכתב על ידי מישהו, במקום אחר. לכן, אם אתם מורידים פיסת תוכן מאתר אחד ומשתמשים בהעתק / הדבק כדי לפרסם אותו באתר שלכם, קיבלתם תוכן משוכפל. לתוכן כזה קיימים צדדים רבים והוא למעשה יכול להיגרם על ידי דברים רבים, החל מקשיים טכניים או מטעויות לא מכוונות וכלה בפעולה מכוונת ועוד איך. אבל לפני שניכנס להיבטים טכניים יותר, עלינו להבין תחילה מה זה שכפול תוכן.
דבר מרכזי שחשוב לזכור הוא שהתוכן כבר באינדקס של גוגל. אבל אם לגוגל אין את הגרסה המקורית של התוכן המועתק באינדקס שלה, אז היא לא באמת יכולה להחשיב את זה כתוכן משוכפל. אבל כשאתם מפרסמים משהו באתר שלכם, לוקח לגוגל זמן לסרוק ולהוסיף אותו לאינדקס. אם האתר שלכם פופולרי ואתם מפרסמים תכנים לעתים קרובות, גוגל תסרוק אותו בתדירות גבוהה יותר. פירוש הדבר שהיא יכולה להוסיף את התוכן לאינדקס מוקדם יותר. אולם, אם אתה מפרסמים לעתים רחוקות, סביר להניח שגוגל לא תסרוק את האתר שלכם לעתים קרובות כל כך, וייתכן שהיא לא תוסיף את התוכן לאינדקס במהירות רבה. לאחר יצירת אינדקס של פיסת תוכן, גוגל יכולה לקשר אליו תוכן אחר כדי לראות אם הוא כפול או לא.
אז מה קורה כשגוגל מזהה פיסת תוכן ככפול? ובכן, במקרה הזה עומדות בפניה שתי אפשרויות: הראשונה להציג אותו. כן, גוגל בהחלט עשויה לבחור להציג תוכן כפול בתוצאות החיפוש שלה אם היא תמצא שהוא רלוונטי בפועל למשתמש. דוגמה טובה עשויה להיות פרסומי חדשות המשמיעים את אותן הצהרות שוב ושוב כשמשהו קורה. האפשרות השנייה היא כמובן לא להציג אותו. במקרה הזה גוגל זורקת את התוכן שלכם למשהו שנקרא לעתים קרובות תוצאות שהושמטו בגוגל. ואם אתם שולחים ספאם על גבי האינטרנט כל הזמן, הרי שהיא יכולה אפילו לשקול לא להוסיף עוד לאינדקס את האתר שלכם.
קיים בהחלט מיתוס שנוגע לגבי העונש של גוגל על התוכן הכפול. אז האם תענשו על תוכן כפול? לא. אבל, האם תוכן כפול פוגע באתר שלכם? ובכן, זה סיפור אחר. מכיוון שגוגל לא אוהבת בכלל תוכן כפול, אנשים הניחו שזה נוהג גרוע שעלול לגרור עונש מצד גוגל.
נכון אמנם אין עונש על תוכן משוכפל, אבל אם תנסו לתפעל את תוצאות החיפוש, אתם עלולים בסופו של דבר לאבד דירוגים או אפילו למצוא את האתר שלכם מחוץ לאינדקס. הנה לכם גוגל במיטבה שוב.
אז נכון יש הבדל בין אלו שגונבים תכנים במכוון תכנים כדי לשפר את הדירוג שלהם, או לחילופין משתמשים בהפצת תוכן המונית רק כדי לשלוח קישורים. במקרים כאלו לא מדובר רק בשכפול תוכן אלא גם בעצם בגניבת תוכן ובמילוי האינטרנט בזבל. כמובן שהעובדה שיש כל כך הרבה תוכן כפול 'תמים' מקשה על גוגל לזהות את הרעים באמת. אך למרות שגוגל לא תעניש אותם ואתכם, למרות שאולי אתם לא התכוונתם והם כן, אין זה אומר שתוכן כפול לא יכול להשפיע על האתר שלכם באופן שלילי.
ובכן, התשובה לכך פשוטה מאוד. כשאתם מחפשים משהו בגוגל, האם תרצו לראות את אותו הדבר 10 פעמים בדיוק? ברור שלא! אתם רוצים מוצרים שונים, כך שתוכלו לבחור. אתם רוצים דעות שונות, כך שתוכל לגבש אחת משלכם. ואילו גוגל... היא רוצה להימנע מספאם ומעומס חסר תועלת של האינדקס והשרתים שלה. ובמקביל, היא רוצה לשרת ולתת למשתמשים שלה את התוכן הטוב ביותר.
אז נשאלת השאלה עד כמה העתק / הדבק נחשב לתוכן כפול (מה לגבי ציטוטים?) ובכן, כל עוד אינכם מנסים לגנוב תוכן של מישהו אחר ללא רשותם ולהתייחס אליו כאל שלכם, אתם בסדר. עם זאת, אם לדף שלכם יש דמיון של 70-80% לדף אחר ואתם מחליפים רק כמה פעלים ונושאים במילים נרדפות, זה כבר לא ממש ציטוט.
שימו לב שתוכן כפול הוא נושא שמשפיע על מיליוני אתרים וכ -30% מכלל האינטרנט! אם אתם סובלים מתוכן כפול, קרוב לוודאי שהוא זה שמאט אתכם. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הבעיה ולהצליח לקדם את האתר שלכם היא לדאוג להעלות אליו תוכן מקורי ומפתיע בכל פעם.
פרסום מאמרים וכתבות
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?
חייגו 0722-400-400
או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
פרסום עסקים חינם או מקודם בתשלום
בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים
קידום משולב בגוגל ואתר המלצה - פרסום עסקים מתקדם
אינדקס עסקים והמלצות בפריסה ארצית ובתחומים שונים