האם הפרסום באינדקס עסקים יכול לעזור לעסק שלי?

 

פרסום באינדקס עסקיםאינדקסים הם אתרים המכילים רשימות בתחומים מסוימים. בדרך כלל יהיה מדובר באינדקסים עם רשימת אנשי מקצוע/בתי עסק לפי תחומים או אזורים מסוימים. ישנם אינדקסים העוסקים בתחום ספציפי אחד וישנם אינדקסים גדולים יותר העוסקים במגוון רחב יותר של תחומים. לאורך ההיסטוריה של האינטרנט האתרים הראשונים היו אינדקסים ברובם. לא היו מנועי חיפוש מתוחכמים כמו היום וכדי למצוא מידע או אנשי מקצוע אנשים נעזרו באינדקסים למיניהם. לאורך השנים ועם עלייתם של מנועי החיפוש ובעיקר של גוגל הופחתה החשיבות של האינדקסים אולם כיום ישנם אינדקסים מובילים, חלקם בנישות ספציפיות וחלקם כלליים יותר שהפרסום בהם יכול להיות שווה הרבה עבורכם.

 

אינדקסים בנישה ספציפית או מגה אינדקסים?

אז כפי שאמרנו יש אינדקסים בנישה ספציפית ויש מגה אינדקסים הנקראים כך כיוון שהם כוללים מגוון רחב של קטגוריות ותחומים עם אלפי אנשי מקצוע ובתי עסק מומלצים מכל רחבי הארץ (כמו באתר המלצה למשל). היכן שווה יותר לפרסם? זה תלוי במוניטין של האינדקס כמובן וכיצד הוא יכול לסייע לכם. ממש עכשיו אנחנו הולכים לגעת בזה.

כיצד פרסום באינדקסים יכול לעזור לעסק שלכם?

  • קידום אורגני – כל בעל עסק רוצה להופיע ראשון בגוגל לביטויי חיפוש הקשורים בתחום שלו. הסיבה לכך היא כיוון שבדרך זו הוא יזכה לתנועה אורגנית איכותית של גולשים שהם למעשה לקוחות פוטנציאליים, שיהיו בדרך כלל תנועה איכותית יותר מאשר פרסומות דחיפה ברחבי הרשת (האנשים הללו ממש מחפשים בעצמם את השירות/המוצר/הפתרון לצורך שלהם). פרסום באינדקסים יכול לעזור לכם בכמה דרכים הקשורים לקידום האורגני: ראשית אם הקישור/ים שאתם מקבלים מהאינדקס הם קישורים רגילים ולא קישורי no follow הרי שאלה יכולים לתת עוד כוח והמלצה טובה המועילה לאתר שלכם. גם אם הקישורים אינם מועילים באופן ישיר כי הם מתויגים כ-no follow הם יכולים לתרום למערך הקישורים הטבעי המקשר לאתר שלכם שגם זה חשוב מאוד. לבסוף יש מונח הנקרא NAP שזה קיצור של PHONE, ADDRESS, NAME או בעברית: שם, כתובת ומספר טלפון. אלו למעשה נתוני הבסיס שגוגל מייחסת אליהם חשיבות ברישום עסקים בגוגל מיי ביזנס והם תורמים לאימות הפרטים בכל מה שקשור לקידום לוקאלי. כלומר אזכורים נוספים ברחבי האינטרנט של כתובת העסק שלכם, טלפון ושם העסק יכולים לחזק את מדד האמינות של העסק שלכם בעיני גוגל בכל הקשור להצגת העסק שלכם בחיפוש מקומי שגולש ביצע.
  • תנועה חינמית – בלא קשר לסוג הקישור, אם מדובר באינדקס פופולרי עם הרבה כניסות, הוא יכול בהחלט לתרום לכם מבחינת תנועה המגיעה לאתר שלכם. במידה וההרשמה לאינדקס בחינם הרי שכל תנועה שתגיע דרך האינדקס אליכם תהיה תנועה חינמית שניתן ליהנות ממנה. במידה ותשלמו מעט עבור תוצאות מובלטות יותר על האחרות תוכלו לזכות בתנועה אפילו רבה יותר.
  • מוניטין – ישנם אינדקסים שעצם ההופעה בהם מוסיפה למוניטין של העסק. כמו כן באינדקסים מסוימים אשר מכילים גם המלצות ותגובות גולשים עם אפשרות לדרג את העסק – ניתן לזכות בדירוג גבוה והמלצות טובות שהגולשים האחרים הבוחנים אתכם ואנשי מקצוע אחרים בתחום שלכם – יכולים לראות ולהתרשם מאותן חוות דעת.

איך למדוד את איכות האינדקס והאם שווה לפרסם בו?

פרסום באינדקסים יכול להועיל לכם אך אם מדובר באינדקס בעייתי או כזה המלא בספאם הרי שהפרסום שלכם שם אפילו עשוי להזיק לכם ולאתר שלכם. לכן, לפני שאתם מפרסמים באינדקס מסוים חשוב מאוד לבדוק את המוניטין של האינדקס ובכלל לבצע מספר בדיקות לגבי סוג הקישור שאתם מקבלים, מבנה האתר וכו'.

 

אינדקסים טובים – אלו אינדקסים המתעדכנים לעתים קרובות. כאלה שיש מי שמנהל אותם, שיש בקרה וסינון של הרשמות ספאמיות והעסקים שנרשמים הם אמיתיים, מבצעים את ההרשמה כמו שצריך ומוצגים בצורה יפה וייצוגית. אינדקסים טובים הם אינדקסים שבהם יש עמודים פנימיים ועמוד פנימי לכל עסק עם מעט מידע עליו, שעות פעילות, כתובת, טלפון וכו'. ככל שיש יותר מידע על העסק יותר טוב. אם האינדקסים נותנים לכם קישור אמיתי ולא no follow אז מה טוב.

 

אינדקסים לא טובים – אלו אינדקסים שמפוצצים בקישורים, פרסומות וניתן לראות שאין מישהו שמפקח או מסנן את הנרשמים. אינדקסים שכאלה צוברים הרבה הרשמות ספאמיות בדרך כלל ואתר עם הרבה ספאם בתוכו יזיק לכם ולא יועיל לכם מבחינת הקידום והמוניטין של האתר שלכם. אינדקסים עם עיצוב שבור או לא מותאם למובייל. אינדקסים שהעסקים בהם לא מקבלים עמוד פנימי משלהם. ועוד.

 

פרסום בחינם או בתשלום? מה עדיף?

במרבית האינדקסים תוכלו לפרסם את האתר שלכם בחינם, גם אם מדובר באינדקס טוב ופופולרי ברוב המקרים ההרשמה לאינדקס תהיה בחינם. לצד הרשמה זו יהיו ככל הנראה מסלולי פרסום נוספים באינדקסים שיכולים להבליט אתכם מעל המתחרים שלכם בתוצאות. בדרך כלל זה יהיה על ידי הבלטה ברקע צהוב (או צבע אחר) וכמובן להציב אתכם בראש התוצאות מעל המתחרים שלכם. מסלולים אלה יעלו מעט כסף אולם באינדקסים מובילים עשויים להיות שווים את הכסף שלכם ולשלוח אליכם תנועה רבה יותר שתניב לכם הכנסה גבוהה יותר מההשקעה שלכם.

 

מעוניינים לפרסם באינדקס עסקים של אתר המלצה?

תוכלו לפרסם כרטיס עסק חינמי או מקודם ומורחב בתשלום

לחצו כאן >>>

 

המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
רישום עסקים לאתר