פרסום עסקים בעולם האינטרנט - קצת מושגים שמומלץ להכיר

 

פרסום עסקים בעולם האינטרנטיש סיפור ישן על כתב שביקר באתר בניית גורדי שחקים. הוא ניגש לעובד אחד ושאל מה הוא עושה. "אני חייב לשפוך את המלט הזה לפני שהוא מתייצב, אל תפריע לי", הייתה התשובה. הכתב שאל אדם אחר את אותה השאלה. "אני מגדיר את המעקה הזה, אל תפריע לי," אמר האיש. שוב ושוב, כשנשאל מה הם עושים, כל עובד הסביר ברוגז את משימתו. לבסוף, הכתב ראיין את האיש  בעל ההירארכיה הנמוכה ביותר באתר הבנייה. ושלא היתה לו בדיוק העבודה הכי מעניינת או מעוררת ההשראה. "מה אתה עושה?" שאל הכתב. הצעיר עצר וענה: "אני בונה גורד שחקים."

 

אכן במחלקת שיווק ממוצעת לא חסרים התמחויות. בהחלט לא חסר גם משימות קטנות ומצטברות. אבל חשוב לשאול את עצמך: האם אני שופך מלט, או שאני בונה גורד שחקים? ברור כי המשווקים המצליחים ביותר נוטים להיות בוני גורדי שחקים. הם מבינים כיצד תפקידם משתלב בתוכנית הכוללת. מה שאומר שגם להם יש הבנה בסיסית של מה שכולם עושים. ההקשר הזה יכול רק לשפר את העבודה שלכם. שהרי אתם לא צריכים להיות מומחים לכל דבר, אבל אם אתם רוצים לדעת משהו על פרסום עסקים בעולם האינטרנט הרי שחשוב שתהיה לכם הבנה בסיסית במושגים הבאים.

 

קידום אתרים

תחום זה הופך במהירות לתחום מיוחד ביותר. זהו אחד ההיבטים המשתנים במהירות ביותר בתחום השיווק מאחר ומנועי החיפוש ממשיכים לשכלל את האלגוריתמים שלהם כדי לספק חוויית חיפוש טובה יותר. ואילו החלק העיקרי של קידום אתרים עכשיו הוא פשוט התוכן, המהווה את התשובה הטובה ביותר עבור הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.

עם זאת, ישנם כמה אלמנטים בסיסיים של קידום אתרים שעל כל פיסת תוכן להכיל, ואם אתם רוצים להתעמק יותר בבסיסי SEO, המדריך למתחילי SEO של גוגל הוא משאב נהדר.

מיטוב תוכן לקריאה

גם אם אינכם יוצרי תוכן, חשוב לדעת כיצד אנשים קוראים תכנים באינטרנט לעומת חומר מודפס. הרגלי קריאה מקוונים משפיעים על הכל, החל מקידום אתרים ועד עיצוב. אנשים נוטים 'לסרוק' תוכן מקוון במקום לקרוא אותו מלמעלה למטה. פסקאות ארוכות ומחסור באלמנטים ניווטיים יכולים להחזיר את הקוראים אל מנועי החיפוש שלהם לשם חיפוש אחר דף ידידותי לקוראים. לכן שימרו על פסקאות קצרות ולעניין. מספיקים שניים-שלושה משפטים קצרים, וחלקו את התוכן שלכם לחלקים.

תיכנון התוכן והאסטרטגיה שלו

חשוב לדעת כיצד תכנון תוכן עובד, מאיפה הנושאים מגיעים וכיצד לעשות את המחקר באופן עצמאי לימוד התהליך של תכנון תוכן יכול לעזור לכם להשיג שליטה בתוכן. כך תכתבו תוכן טוב יותר מכיוון שאתם מבינים היטב את הצורך שאתם מנסים לענות עליו.

 

אסטרטגיית תוכן משפך מלא שהיא תלת שלבית וכוללת שלבים של למשוך, לרתום ולהמיר. ייתכן שקונים בשלב המשיכה לא מחפשים באופן פעיל אחר פיתרון. הם אפילו לא מודעים לכך שיש להם בעיה. אולם אלו הנמצאים בשלב הרתימה כבר מחפשים פיתרון, וחוקרים את האפשרויות העומדות לפניהם. בעוד שאלו שנמצאים בשלב ההמרה קיבלו החלטה לקנות, וזקוקים לדחיפה סופית לפיתרון הלקוח שאתם מציעים

 

המודל הזה מניע כמעט את כל מה שאנחנו עושים. אנו מפתחים תוכן לכל שלב במשפך, כל אחד עם אסטרטגיית SEO שונה, אסטרטגיית הגברה ומיקוד שונים. חשוב להכיר את המשפך שלכם, וכיצד התפקיד שלכם משתלב באסטרטגיית המשפך המלא.

 

מדיה חברתית בתשלום – פרסום ממומן

פעם זה היה פשוט להגיע לקהל שלכם ברשתות החברתיות. הוצאתם תוכן מעולה, בניתם קהל עוקבים והם שיתפו את התוכן שלכם ברשתות שלהם.זה היה קל, פשוט, ומעל הכל חופשי. כעת, תותחי המדיה החברתית הגדולים כמו טוויטר ופייסבוק הפכו ללא משתלמים. כי ללא פרסום, אתם מגיעים רק לשבריר מהעוקבים שלכם, שלא לדבר על למשוך חדשים. אפילו בלינקדאין, שעוד לא אימצה את מכת האלגוריתם, ניתן להגיע לקהל רחב בהרבה עם חיזוק אסטרטגי מעט. אז לימדו את היסודות של פרסום ברשתות חברתיות.

 

פרסום מקוון (שלם לכל קליק)

תשלום לקליק (PPC) הוא עבור חיפוש אורגני. ישנה דרך להגיע לקהל רחב יותר ולגרום למנגון החיפוש לתעדף את התוכן שלכם על פני אחרים.

 

שיווק באמצעות משפיענים

שיווק באמצעות משפיענים הופך במהירות לפיתרון ייצור ליצירת תוכן מעולה ולהגברת השפעת התוכן. זה נראה מספיק פשוט - מצאו אנשים משפיעים, תביאו אותם לחלוק את הדברים שלכם, תרוויחו - אבל בכל אחד מהשלבים האלה יש הרבה שלבי משנה מובנים בתוכו, ומכיוון שהוא נוגע בתפקידים מרובים, מומלץ לכל משווק לפחות להבין את היסודות.

 

מדידה ותחשיב המרות

אלא אם כן תפקידכם דורש זאת באופן ספציפי, ייתכן שלא תצטרכו לדעת בדיוק כיצד לעקוב, למדוד ולדווח על תוצאות מאמצי השיווק שלכם. אך חשוב להבין את היעדים הכוללים שלכם, את המטרה לכל פיסת תוכן וכיצד תמדדו התקדמות. שימו לב שהיעדים והמדדים משתנים מאוד, ומומלץ לפנות למומחים כדי לקבל סקירה כללית.

 

אז כמו שהבנתם, הידע על התמונה הגדולה יכול להגדיר עבורכם את ההצלחה העתידית ואפילו לעורר אתכם לבנות גורד שחקים גבוה יותר. אם אתם אכן בשטח, היכנסו עם הצוות שלכם ושתפו מידע על תפקידיכם, למדו מעט ממה שכולם עושים, וודאו שכולכם בונים את אותו הבניין.

 

 

 

פרסום מאמרים וכתבות

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה? 

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

פרסום עסקים חינם או מקודם בתשלום

המלצות טיולים בארץ

המלצות טיולים בחו"ל

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

פרסום עסקים חינם

קידום משולב בגוגל ואתר המלצה - פרסום עסקים מתקדם

טיפים לעסקים

מתכונים מומלצים

אינדקס עסקים והמלצות בפריסה ארצית ובתחומים שונים

 

 

המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה