קידום אתרים אורגני הוא אחד התחומים המסועפים והמורכבים ביותר בעולם הפרסום בכלל ובעולם השיווק הדיגיטלי בפרט. הוא כרוך בעבודה על עשרות רבות של פרמטרים כאשר לכל אחד מהם יש משקל (רב יותר או מופחת יותר) על מנוע החיפוש לטובה או לרעה. פעולות טובות וידידותיות למנוע החיפוש ולחזון של גוגל לגבי התוצאות שהיא רוצה להציג לגולשים שלה – תזכה אתכם בנקודות חיוביות, בעוד פעולות לא חוקיות או כאלה שמנסות לנצל פרצות באלגוריתם של גוגל עשויות לעלות לכם ביוקר. אחת הדרכים הטובות ביותר לצבור מוניטין חיובי בגוגל ובמנועי החיפוש בכלל היא קבלת המלצות מרחבי האינטרנט על האתר שלכם.
יש דיסוננס בכל הנושא של בניית קישורים נכנסים לאתרי אינטרנט כחלק מעבודת הקידום האורגני. מצד אחד גוגל הייתה רוצה שהקישורים המקשרים לאתרים מרחבי הרשת יהיו טבעיים ומצד שני מרבית האתרים בעולם וכל מקדמי האתרים בעולם המקדמים אתרים שלהם ושל לקוחותיהם – יוזמים את הקישורים הללו בעצמם. גוגל לא יכולה להעניש את כל האתרים בעולם ולכן היא החלה לשים דגש רב יותר על איכות הקישורים וסמכות האתרים המקשרים – יותר מאשר על כמות הקישורים.
במילים אחרות – כל בעל אתר שרוצה להתקדם בגוגל – ייזום שיתופי פעולה או בדרכים שונות לקבל קישורים מהאינטרנט, אולם חשוב שהקישורים יהיו איכותיים, טובים וטבעיים ככל הניתן (למשל קישור שיוצא מתוך כתבה שעלתה באתר מסוים ולא מתוך תפריט צדדי או פוטר... גם לקבל מאות קישורים ביום או בשבוע לאתר שלפני כן לא היה רגיל לקבל קישורים זה לא טבעי אבל זה כבר לכתבה אחרת). בשורה התחתונה – גוגל מתייחסת לקישורים מרחבי הרשת לאתר שלכם כעל המלצה. כביכול – מישהו קרא תוכן באתר שלכם, שיתף באתר שלו או ברשתות החברתיות או במקום אחר – והמליץ לחבריו גם כן לקרוא כי התוכן היה טוב ונתן מענה.
לאחר מה שהסברנו בפסקה האחרונה חשוב שנדגיש את נושא האיכות וסוג הקישור. על הנייר – הוספת האתר שלכם לאינדקס עסקים יכולה מאוד לעזור לכם לקידום האורגני. עם זאת, חשוב לדעת איך בנוי הקישור והעמוד ממנו מקשרים לאתר שלכם וכמובן לבדוק מה האיכות והסמכות של האתר המקשר. כלומר, אם מדובר באינדקס המלא בקישורים ספאמיים ובכלל בעמודים רזי תוכן – מה שהופך את האתר ללא סמכותי ואת הקישור ללא איכותי. לעומת זאת – אתר עם בלוג מאמרים עם הרבה כתבות, בנפח מילים יפה, עם הרבה מענה לצורך וחוויית משתמש ברמה גבוהה – יכול להיות אינדקס עסקים איכותי ברמה גבוהה שגם יתרום לקידום האורגני של האתר שלכם. גוגל תחזיק יותר מאתרים מטופחים שכאלה ועל כן גם אתם תוכלו להרוויח.
מיץ קישורים הוא משהו שאתם רוצים לשים אליו לב גם כן:
לכל עמוד אינטרנט יש כוח מסוים שבנוי מהסמכות והאמינות שלו בעיני גוגל והאתרים המקושרים מאותו עמוד זוכים לאותו "כוח" המכונה מיץ קישורים. כוח זה מחולק בהתאם לכמות הקישורים באותו עמוד המקשרים לאתרים/עמודים אחרים. לדוגמה: אם בעמוד מסוים יש 5 קישורים היוצאים לעמוד/לאתר אחר – כל קישור מקבל חמישית כוח ממיץ הקישורים של אותו עמוד. גם אם אחד הקישורים או יותר יסומנו בתגית nofollow הקישורים שהם כן follow יקבלו את אותו הכוח בחלוקה שווה בהתאם לכמות הקישורים בעמוד. מכיוון שעמודים מסוימים באינדקסים עשויים לכלול המלצות על מספר מסוים של אנשי מקצוע ייתכן והם כוללים כמות גדולה של קישורים. לכן כאשר אתם מפרסמים באינדקס עסקים מסוים אתם רוצים לוודא שהעמודים באינדקסים כוללים מספר סביר של קישורים ולא מאות קישורים למשל מכל עמוד אחרת להמלצה על האתר שלכם לא תהיה ערך ברמת הSEO. דבר נוסף שכדאי לוודא שהוא שהעסק שלכם מקבל גם "עמוד פנימי משלו" עם מידע אודות העסק, המלצות עליו, מפרט לגבי שעות פעילות, כמה שורות בנוגע לעסק ופועלו ועוד.
אתר המלצה הוא אינדקס עסקים הכולל המלצות על אלפי בתי עסק בישראל ובתחומים רבים ושונים. כל בעל עסק נבדק עם העלאתו לאתר והוא מקבל עמוד "כרטיסיה" משל עצמו באתר עם כל המידע שניתן לספק על העסק ופועלו. גולשים יכולים להגיב ולדרג בתי עסק שונים מה שמעלה באופן משמעותי את עוצמת ההמלצה הן ברמת המוניטין של העסק בין בתי העסק האחרים באותו התחום המופיעים באתר והן מבחינת הסמכות של העמוד ואיכות הקישור שיוצא ממנו לאתר העסק. אם אתם רוצים לדחוף את האתר שלכם עוד צעד קדימה בגוגל ועל הדרך ליהנות מפרסום באינדקס העסקים האיכותי שלנו אנא רשמו את העסק שלכם באתר בקלות ובמהירות ונציגנו יצרו עמכם קשר בהקדם.