איך למתג את העסק שלך ב- 2024

בעידן התחרותי הנוכחי עסקים נאבקים על קיומם ועל לב הלקוחות ולמיתוג יש השפעה על ההצלחה. הדרך בה העסק נתפס בעיני הלקוחות בעלת חשיבות רבה על המכירות והרווחיות.
מיתוג בא לידי ביטוי בנראות הגרפית מעיצוב הלוגו דרך בחירת פלטת הגוונים ועד הסמלים המובילים. כמו כן, במסרים השיווקיים שהמותג מתקשר החוצה, חוויית הקנייה, השירות וחשוב מאוד שהוא יתאים להלך הרוח של העסק, לקהל היעד, למטרות וליעדים.

כך למשל, ישנם עסקים שפונים לדור ה-Z ונתפסים צעירים ומלהיבים במיוחד ואחרים שמים דגש על ערכים חברתיים ומודעות סביבתית ויש עסקים שממתגים את עצמם כמותגי פרימיום ופונים לפלח שוק בעל יכולות פיננסיות גבוהות.

מיתוג העסק בצל הקורונה נעשה אפילו מורכב ומאתגר יותר ובשנה זו הנתפסת כשנת התחדשות לאחר תקופה ממושכת של סגר, יש לכם את ההזדמנות להפתיע ולרגש במיתוג שיבדיל אתכם בזירה העסקית התחרותית.
איך מתחילים ולמי פונים? לפניכם צעדים בדרך לבניית מותג מנצח לשנה הקרובה. טיפים שיעזרו לכם לגבש זהות מיתוגית.

מה מאפיין את המותג שלכם ביחס לאחרים?

בשלב ראשון חשוב מאוד להגדיר מהם ערכי הליבה של המותג שלכם ולהבין מה מייחד אתכם בשוק ביחס למתחרים. כדאי לערוך סקר שוק מעמיק ומקיף על מנת להבין מי המתחרים ומה יש להם להציע ואיך אתם יכולים לספק אלטרנטיבה אחרת ביחס למה שנהוג בשוק. אפיון קהל היעד הוא חשוב מאוד ועליכם להחליט מי הם הלקוחות שלכם ומה מאפיין אותם: סגנון חיים, תחומי עניין, טווח גילאים, הרגלי צריכה, מותגים מועדפים וכדומה, זאת על מנת להבין איך אתם במיתוג יכולים לקלוע לטעמם, לעורר עניין ולהוביל להנעה לפעולה. המיתוג כולל גם את הצבעוניות אך גם את השפה בה תדברו באמצעים פרסומיים שונים, משלטים דרך פרסומים ברשתות החברתית ועד אייטמים ברשת החברתית. 

בבניית מיתוג כדאי לבחון את המותג משני כיוונים. מצד אחד, להתאים לתעשייה ולמרחב בהם פועלים על מנת שתהיו רלבנטיים ויהיה קשר ברור והלקוח יבין מה אתם מוכרים או מה אתם מציעים לו. מצד שני, להיות אחרים וייחודיים על מנת להתבלט. חשיבה יצירתית מבוססת אסטרטגיה היא סוד הקסם. יש להחליט איך המותג שלכם יפגוש את הלקוח ומה הוא יציג עבורו וכיצד הוא יודגש או ייתפס האם נועז יותר, בעל שירות מסור יותר, אספקה מהירה וכדומה.

יצירתיות היא שם המשחק ואיך אנשי מקצוע יוכלו לסייע?

אחרי שבחרתם מיתוג והכל מוכן – עליכם לחשוב איך להשיג את המיתוג החדש והיכן הוא יבוא לידי ביטוי. האם בפעילות מעניינת נושאת פרסים ברשתות החברתיות או אולי בבאנרים קופצים ברחבי הרשת. האם תשגרו ניוזלטר לקהל הלקוחות ותערכו פעילות קידום מכירות פרונטאלית. האם תשיקו את המיתוג החדש בבת אחת או תספקו טיזרים לקראת הבאות ותתחילו בהדרגה לעבור למיתוג החדש כדי להרגיל את קהל הלקוחות ולמשוך לקוחות חדשים. חשוב מאוד לשמור על שיח ואינטראקציה עם לקוחותיכם על מנת שירגישו שהם שותפים למהלך. למשל, ליצור תחרויות, לתת להם לבחור סלוגן או שם לדגמים של המותג, לכתוב פידבקים לטוב ולרע על מנת להבין כיצד הם מפנימים את השינוי וכיצד ניתן לבצע התאמות שונות לפי הפידבקים שאתם מקבלים.

תהליך מיתוג הוא תהליך למקצוענים כשיש לפצח את המותג וליצור ספר מותג ולתקשר אותו בדרך הטובה ביותר. כאן נכנסת לתמונה חברת מיתוג המעסיקה אנשי מקצוע בתחום הפרסום, הקריאטיב והעיצוב שיוכלו לסייע לכם להגיע למיתוג חדשני, מרענן והכי מדויק ונכון עבור העסק שלכם.

 

המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול