גוגל רואה הכול - אל תנסו לעבוד עליו

בואו נדבר קצת על קידום אתרים בגוגל (הרי לשם כך התכנסו, לא?). מה זה קידום אתרים בגוגל? למעשה, מדובר על קידום של אתרים בדירוג תוצאות החיפוש על פי מילות מפתח שהוגדרו מראש. אבל יש דרכים נכונות יותר לעשות זאת ויש דרכים נכונות פחות. ממש כמו בשוק המסחר – שכולל שיטות "לבנות" ו"שחורות" יותר, הרי שגם כאן ישנן שיטות שלא כדאי לעבוד באמצעותן, כי גוגל יכול לעלות עליכם ולהוריד לטימיון את מאמצי הקידום שהשקעתם עד היום.

SEO של כובע לבן? מה זה?

אם ננסה להסביר בצורה פשוטה – SEO של כובע לבן זוהי כל פרקטיקה המשפרת את יכולות החיפוש תוך כדי שמירה על מדיניות מנוע החיפוש. חברת הענק גוגל מעדכנת כל הזמן את האלגוריתם שלה בדרכים שונות ומשונות – והיא בדרך כלל לא כל כך עדינה עם בעלי האתרים והיא יודעת להיות קשוחה שצריך (ולפעמים גם כשלא צריך). עדכוני האלגוריתמים משפיעים על הדרך בה אתרים מתוגמלים או דווקא נענשים על ההתנהלות שלהם מבחינת SEO והכנסת תוכן חדש. מה זה אומר? בפועל, בעלי אתר לא יכולים פשוט להקים אתר על פי הדרישות הקיימות ולצפות שאין צורך לעשות יותר כלום – יש להמשיך כל העת להתעדכן ולבצע את השינויים הדרושים במטרה לעמוד בדרישות של גוגל.

 

קידום אתרים בשיטת "כובע שחור" נעזר בשיטות המוגדרות כ"ספאם" במטרה לקדם את האתר המבוקש; לעומת זאת, קידום אתרים בשיטת "כובע לבן", נעזר בפעולות קידום אתרים המוכרות כבטוחות ואינן מוגדרות כ"ספאם".

קידום בשיטת "כובע שחור" – מה הבעיה עם זה?

  1. לקידום בשיטת "כובע שחור" יש יתרון ברור: השיטה מאפשרת תוצאות מהירות; אבל יש גם חיסרון די בולט: מדובר בתוצאות לטוות קצר בלבד, כיוון שברגע שבגוגל יבינו שמדובר בשיטה הזו, האתר ייענש ודירוגו ייפגע; בנוסף, יהיה קשה לתקן את הענישה (גם אם לא בלתי אפשרי, אך מאתגר ודורש זמן). גם לאחר שהפגיעה תתוקן.

  2. אי אפשר פשוט "לקנות" מבקרים שיגיעו לאתר. לא מעט מקדמי אתרים המשתמשים בשיטה זו רוכשים תנועת גולשים לאתר, אבל גולשים אלו מגיעים מקישורים מקודמים בתשלום באינטרנט, אבל אחוז ההמרה שלהם לא יספיק, כי גולשים אלו לרוב לא יהיו מעוניינים מספיק בשירות שיש לאתר להציע.

  3. יותר מדי אוטומציה. במסגרת קידום אתר בגוגל, אפשר להיעזר בכלים אוטומטיים, אבל צריך לעשות את זה באופן שקול ורק על פי הצורך. אם עושים שימוש מוגבר בשיטות אוטומטיות כדי ליצור פוסטים משוכתבים, יצירת קישורים אוטומטיים על סמך איסוף מידע אוטומטי וכו', עלולים לגרום לזרימת תנועה שאינה רלוונטית לאתר, והאתר ניצב בפני סיכון גבוה לענישה על ידי גוגל.

  4. הגזמה בפרסום לטובת קידום. ריכוז גבוה של פרסומות באתר לטובת קידום האתר במסגרת החלפת קישורים עשוי "לדפוק" את העסק; כמות גדולה של פרסומות גורמת נזק ישיר לאתר ומקטינה את אחוז ההמרה, כמו גם את אמון הגולשים.

  5. חבל לקנות קישורים – הם לא עובדים. לאורך זמן, משתמשים מדווחים על קישורים קנויים. גוגל מאתרת רשתות קישורים כאלה ומנטרלת אותם. אי אפשר להשתמש בשיטה זו לטווח הארוך, אז חבל להתחיל.

קידום אתרים בעזרת אתרי מראה

 

שיטת קידום אתרים בעזרת אתרי מראה זו טכנולוגיה שפותחה במקור לטובת קידום אתרי פלאש. גוגל לא רואה זאת בעין יפה, כיוון שמדובר בסילוף של תוצאות החיפוש.

 

בגוגל לא מחבבים קידום אתרים בשיטות המסלפות את המספרים האמיתיים. זה לא שגוגל מנסה להקשות על מקדמי אתרים – אבל היא מעוניינת שהגולשים ייתנו אמון בה ובאתרים שהיא נותנת להם במה.

 

פרסום מאמרים וכתבות

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה? 

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

פרסום עסקים חינם או מקודם בתשלום

המלצות טיולים בארץ

המלצות טיולים בחו"ל

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

פרסום עסקים חינם

קידום משולב בגוגל ואתר המלצה - פרסום עסקים מתקדם

טיפים לעסקים

מתכונים מומלצים

אינדקס עסקים והמלצות בפריסה ארצית ובתחומים שונים

 

 

רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול