מחקר מילות מפתח למתחילים – איך עושים את זה

 

מחקר מילות מפתח למתחיליםהרבה פעמים בוודאי שאלתם את עצמכם, על בסיס מה בתי עסק ובעלי מקצוע, בוחרים לפרסם את עצמם ואת האתר שלהם באינטרנט. האם יש כללים או פרמטרים מסוימים שצריך לעמוד בהם או שמא הדבר נעשה באופן חופשי, על פי רצונם והתרשמותם מה יכול לעזור להם לקבל פרסום וחשיפה. התשובה לכך פשוטה, מחקר מילות מפתח.

אחד הנושאים החשובים ביותר, אם לא החשוב מכל, בעולם האינטרנט בכלל ובכל מה שקשור לפרסום, שיווק וקידום בגוגל, הוא כל מה שקשור למילות מפתח בעזרתן אפשר להגיע אל גולשים אשר מחפשים עסקים, מוצרים ושירותים בנושאים ספציפיים.

 

על מנת להבין איך עושים מחקר מילות מפתח, צריך לדעת קודם מה זה אומר ולשם מה עורכים אותו. כאן המקום להדגיש, המחקר ילווה מקדמי אתרים, מנהלי שיווק ופרסום, כותבי תכנים, לאורך כל תהליך העבודה שלהם.

מה זה מחקר מילים?

מערכת החיפוש של גוגל עובדת על אלגוריתמים, אשר מבוססת על פופולאריות חיפושים של גולשים. למשל, אם כמות גולשים גדולה תחפש ביטוי ספציפי בתחום מסוים, אז הכלים של גוגל יציגו אותו בתור ביטוי פופולארי. בעלי אתרים ועסקים ידעו שעליהם להשתמש בביטוי זה על מנת לקדם את האתר שלהם.

 

בצורה כזו, כל עסק בתחום עיסוק זה, יצטרך להשתמש בביטוי על מנת לקדם את עצמו. בין אם זה דרך תכנים, בין אם זה דרך כותרות, קישורים או בדרכים אחרות על פי דרישת גוגל. ההיגיון שעומד מאחורי זה, מאחר ומדובר בביטוי פופולארי, אז הוא רלוונטי לגולשים ולכן אותם בעלי עסקים ובעלי מקצוע שרוצים לקדם את האתר שלהם, יצטרכו להשתמש בו לשם כך.

צריך לומר, השימוש באותו ביטוי ייעשה לא רק באתר לצורך מה שמכונה קידום אורגני, אלא גם בפרסום ממומן בגוגל, קרי מודעות שרוכשים בשביל לפרסם במנוע החיפוש של גוגל או ברשת הפרסום הרחבה של החברה. בהקשר זה חשוב לציין, שכאן יש לביטוי משמעות נוספת, שכן גוגל קובעת את עלות הפרסום על פי הפופולארית של הביטוי.

 

מחקר מילים נועד, בסופו של דבר, להציג את הביטויים הפופולאריים ביותר עבור עסקים ובעלי מקצוע בתחום שלהם, כך ידעו באילו ביטויים כדי להם להשתמש ובאילו פחות, מה יהיו הביטויים הראשיים ומה המשניים.

 

לסיכום חלק זה, מחקר מילות מפתח הוא חיוני בשביל לבנות תוכנית פעולה לקידום האתר וכתיבת מודעות פרסום. רק כך אפשר לדעת אילו ביטויים פופולאריים ואילו לא, באילו ביטויים אפשר וצריך להשתמש, ובאיזו ורסיה שלהם.

כיצד עושים מחקר מילות מפתח

בעיקרון יש כמה דרכים לעשות מחקר מילות מפתח בצורה נכונה.

הדרך הראשונה, היא לחפש בגוגל אדס (google ads), הכלי דרכו עורכים את המחקר, ביטויים באופן כללי שקשורים לתחום העיסוק של העסק. הרעיון הוא לבדוק אילו ביטויים יכולים להיות פופולאריים ומשמעותיים.

 

ההמלצה היא לחפש ביטויים כלים, שגרתיים, נפוצים, ביטויים שגולשים אשר אינם מתמחים בתחום בהכרח, ידעו לזהות.  אחרי שעורכים את החיפוש, יש להשוות את הפופולאריות בין הביטויים השונים, ואז לראות אילו ביטויים ייחשבו כראשיים (אלו שזוכים לחשיפה גבוהה יותר) ואילו ביטויים יהיו משניים (חשיפה יותר נמוכה).

 

הדרך השנייה היא לבדוק קודם באתרים של מתחרים, באילו ביטויים הם משתמשים. זה יכול לנו רעיונות אילו ביטויים יכולים להתאים. חשוב לשים לב, האם הביטויים מתאימים למה שאנחנו מציעים ללקוחות שלנו.

 

הדרך השלישית, היא למצוא ביטויים דרך גוגל באופן כללי ולאחר מכן לבדוק את הפופולאריות שלהם דרך גוגל אדס. ההסבר, כך אפשר למצוא רעיונות ולראות עד כמה הם באמת פופולאריים.

טיפים קטנים שיכולים לעזור

אחד מסוגי הביטויים הפופולאריים ביותר כיום, הם ביטויים לוקאליים. כלומר, ביטויים שכוללים בתוכם אזור, עיר, שכונה. לכן מוטב לא להסתפק רק בביטוי השגרתי, אלא גם לחפש מה הפופולאריות של ביטוי כולל מיקום מסוים.

טיפ נוסף שיכול לעזור, אם מדובר בעסק קטן, מתחיל, מוטב אולי לנסות לעשות מחקר מילות מפתח עבור ביטויים מהדרג השני, ולא לנסות להתחרות דרך ביטויים גדולים בעסקים אחרים. דרך ביטויים אלו, יש יותר סיכוי למשוך גולשים, ואולי גם יש יותר סיכוי לעלות פרסומים בגוגל ולזכות לחשיפה. אומנם היא לא תהיה משמעותית כמו בביטויים פופולאריים יותר, אך עדיין זה יכול להיות מספיק טוב עבור עסק קטן או בינוני.

 

פרסום מאמרים וכתבות

מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה? 

חייגו 0722-400-400

או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

 

 

 

 

רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ