התרשמות ראשונית היא בעלת חשיבות משמעותית בכל דבר. בין אם אנחנו נכנסים לבית של בני משפחה או חברים ובין אם אנחנו נכנסים לבית עסק, זה נכון כשאנחנו צופים ביצירה או מקבלים לידנו פריט מסוים שמיועד לשימוש כזה או אחר. ההתרשמות הראשונית תשפיע הרבה פעמים על הלך המחשבה שלנו ומה נרגיש כלפי הדבר שעומד מולנו.
זו אחת הסיבות מדוע כשמפרסמים עסק באינטרנט, אי אפשר להתייחס רק לשאלות מהותיות של תוכן, אלא צריך גם לשים דגש נרחב לאופן בו אנחנו מעצבים את הפרסום. אם העיצוב של הפרסום לא יהיה יפה וברור, סביר להניח שנבריח את הגולשים מבלי שהם ינסו לברר מה אנחנו מציעים להם.
פרסום עסקים באינטרנט מתבצע בדרכים שונות, כידוע. החל מפרסום דרך אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, דפי נחיתה, פרסומות, באנרים, תכנים ועוד. בכל אחד מהכלים שעומד לרשותנו, אנחנו צריכים לשים דגש הן על התוכן והמהות והן על העיצוב שלו. לא משנה כמה התוכן יהיה רלוונטי ומקצועי, אם הוא לא יהיה מעוצב יפה, ברור ורהוט, לא נשיג את המטרה שלנו.
כשאנחנו מדברים על שפה עיצובית בהקשר של פרסום עסק, הכוונה שלנו היא למספר היבטים של עיצוב, אשר כל אחד מהם מתייחס ספציפית לכלי בו אנחנו משתמשים וכן לאמצעים שעומדים לרשותנו.
למשל, אם אנחנו מפרסמים תוכן באתר מסוים, אז השפה העיצובית במקרה זה, תתייחס לנקודות כגון, איך המאמר מחולק, כמה כותרות יש לו, כמה פסקאות, כמה שורה בכל פסקה, האם הבלטה של נקודות חשובות, תמונות וסרטונים לצד המאמר ועוד.
אם אנחנו מפרסמים מודעה, אז כמובן שהיא צריכה להיות ברורה, רהוטה, היא צריכה לכלול תמונה יפה, הפרטים החשובים צריכים להיות בולטים, כמות הטקסט צריכה להיות סבירה ועוד. גם כשאנחנו מפרסמים מודעה בגוגל, עלינו להתייחס לשאלה, מה הגולש ייראה כשהוא יפגוש במודעה שלנו באתר כזה או אחר ואיך היא תוצג בפניו.
גם כשאנחנו מפרסמים באינדקס עסקים כללי או ספציפי, עלינו להתייחס לשאלה כיצד העמוד שלנו נראה. עלינו להתייחס לא רק לתוכן שאנחנו מפרסמים בעמוד אלא גם אילו תמונות אנחנו מציגים, אילו סרטונים, מה הגולש רואה כשהוא מגיע לעמוד שלנו.
עוד דוגמא טובה הן רשתות חברתיות. פרסום עסקים דרך רשת חברתית כזו או אחרת, היא דבר מאוד נפוץ. כל עסק יכול לפתוח לעצמו עמוד, לפרסם פוסטים, תמונות, סרטונים, וכן להציג פוסטים ממומנים. מאחר ופרסום ברשתות חברתיות זוכה לחשיפה נרחבת, ובכלל יותר ויותר גולשים היום מחפשים עסקים דרך רשתות חברתיות, הרי שאנחנו צריכים להשקיע גם בעיצוב העמוד שלנו, וגם בעיצוב כל פוסט ופוסט, כך שיהיה ניתן ליהנות מהתוכן שמוצג בו וגם מהיבטים עיצוביים שונים.
חשוב להדגיש, לא רק תמונות או סרטונים, או תוכן שמוצג בצורה יפה עומדים לרשותנו לצורך פרסום עסקים. אנחנו יכולים להשתמש בכלים נוספים, החל מאנימציות, גיפים, אימוג'ים, ודברים אחרים שיכולים גם להוסיף שפה עיצובית ייחודית וגם להיות רלוונטיים לתקופה. אנחנו לא צריכים להסתפק בדברים בסיסיים, אלא חשוב שאנחנו נדע מה הגולשים מצפים ורוצים למצוא אצלנו, ונשתמש בהם.
כאן עולה נקודה אחרת והיא ההקשר בין השפה לסוג ותחום העסק. עלינו למצוא את השפה הנכונה עבורנו, על פי סוג העסק אותו אנחנו מבקשים לפרסם וסוג הקהל שלו.
בדיוק כמו בפרסום בטלוויזיה או בעיתונות, כך גם באינטרנט. השפה צריכה להתאים לקהל ולא להיפך. לכן, אנחנו צריכים לדעת מה ידבר אל הקהל שלנו, מה יעורר בו עניין ומה ימשוך אותו. זה חלק מאותה התרשמות ראשונית. הרי אם אנחנו נציע לקהל מבוגר, אלמנטים שמיועדים לילדים ובני נוער, הם מהר מאוד ינטשו ויעברו הלאה. זה נכון גם להיפך. לכן אנחנו צריכים לדעת כיצד להתאים ולשלב את הדברים הנכונים.
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?
חייגו 0722-400-400
או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|