אחד הכלים החשובים ביותר שעומדים בפני עסקים ובעלי מקצוע אשר מעוניינים לפרסם את עצמם באינטרנט, ובפרט בפני מקדמי אתרים שעובדים עבורם על תהליך קידום האתר שלהם ברשת, הוא כתיבת תוכן ברחבי הרשת.
אנחנו יודעים שיש חשיבות לפרסום תוכן באתרים של עסקים ובעלי מקצוע, בתנאי שהוא תוכן מקצועי, איכותי, רלוונטי אשר יכול לשרת את הגולשים. שכן גוגל, במסגרת בדיקות שהיא מבצעת על מנת לאמוד את איכותו של האתר, בוחנת גם סוג, איכות וכמות תוכן מקורי אשר האתר מכיל.
אך לצורך פרסום עסקים בצורה נכונה ורחבה ברחבי הרשת, אז זה לא מספיק רק לכתוב ולפרסם תוכן באתר, אלא יש לעשות זאת גם באתרים אחרים שמאפשרים זאת, אתרים שאינם קשורים לעסק או לבעל המקצוע. אתרים חיצוניים שמהווים בית לתוכן מקצועי ואיכותי.
ישנם מספר סיבות, מדוע זה נכון לפרסם תוכן מקצועי באתרים שונים ולא רק באתר הבית:
ראשית, ברגע שבעל עסק או בעל מקצוע מפרסם תוכן מקצועי, איכותי באתר חיצוני, אז זה מבליט את הייחודיות והחשיבות שלו. למשל, אם רופא שיניים מפרסם מאמר מקצועי באתר של רפואת שיניים, זה מלמד את הגולשים על החשיבות שלו. כמובן שזה גם מאפשר לו לקבל חשיפה במקור חיצוני, אתר אליו מגיעים גולשים שמעוניינים לקבל מידע בתחום.
שנית, ישנם אתרים בעלי חשיבות, בין אם זה מבחינת תוכן, איכות, ובין אם זה מבחינת מיקום בגוגל. ברגע שבעל עסק או בעל מקצוע מפרסם שם, זה מלמד גם על החשיבות שלו. במקרים רבים אחד תורם לשני. ברגע שבעל מקצוע ברמה גבוהה כותב באתר מקצועי, אז גם האתר נהנה מזה וגם בעל המקצוע נהנה מזה.
שלישית, מבחינת קידום בגוגל, אפשר להוסיף קישור שיוביל מהמאמר אל האתר של בעל העסק או בעל המקצוע, זה כמובן יכול לעזור לו להתקדם במנוע החיפוש. באופן כללי, גוגל מזהה שאותו בעל עסק או בעל מקצוע כותב באתרים שונים, זה מלמד את מנוע החיפוש על החשיבות שלו, פופולאריות והיבטים אחרים שיכולים להשפיע על ההתייחסות כלפיו.
ארבע, מלבד תוכן מקצועי, המאמר יכול להכיל גם פרטי התקשרות ומידע אחר שיעזור לגולש להגיע אל העסק או על בעל המקצוע, להזמין את שירותיו או לרכוש ממנו מוצרים כאלה ואחרים.
לצורך פרסום עסקים, זה לא בהכרח נכון לכתוב מאמרים בכל אתר ואתר. צריך לבחון כל אתר, לפני שמחליטים האם לפרסם בו מאמר או לא.
למשל, אם רופא שיניים יכתוב מאמר באתר שאיננו קשור לתחום שלו, אז לא רק שזה לא יהיה רלוונטי, זה עלול אפילו לפגוע בו. לכן, צריך לבחון את סוג האתר, איכותו ועד כמה באמת זה יהיה נכון לפרסם בו מאמר.
בעיקרון, עדיף לכתוב מאמרים באתרים שעוסקים בתחום ולא באתרי מאמרים גנריים. בפרט, רצוי שזה יהיה אתר רציני, אתר שמתעדכן לעיתים תכופות, מייצר תוכן איכותי ורלוונטי לגולש. אתר שזוכה לחשיפה משמעותית.
אך יש מקרים מסוימים בהם, לצורך פרסום עסקים אפשר גם לכתוב תוכן באתרים לא מקצועיים או לא ספציפיים. למשל, ישנם אתרים גדולים, כלי תקשורת רציניים שזוכים לחשיפה של עשרות ומאות אלפים, אשר מאפשרים לפרסם תוכן ממומן, ואז בהחלט משתלם לפרסם שם מאמרים. כמו כן, אתרים אזוריים, נניח אתרים שמיועדים לתושבים באזור או יישוב מסוים. אלו אתרים שמספקים מידע איכותי ורלוונטי, גם אם לא בתחום עצמו.
כיצד כותבים תוכן איכותי
מעבר לעובדה שהתוכן צריך להיות ברור, רהוט, ערוך בצורה נכונה, הרי הוא צריך גם להיות נוח ונעים לקריאה. אין טעם לכתוב מאמר של אלפי מילים, וגם לא מאמר של עשרות מילים בודדות. הכמות צריך להיות סבירה ומספקת, בשביל להעביר את המסר בצורה ברורה וחדה, כך שכל גולש יבין למה מתכוונים.
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?
חייגו 0722-400-400
או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|