כשאנחנו בוחנים את כל האפשרויות שעומדות לרשותנו, לצורך פרסום עסקים גדולים וקטנים, אין ספק שפרסום דרך האינטרנט הוא המשתלם ביותר. זו הדרך הטובה ביותר לחשוף קהל גדול לעסק בצורה מהירה, פשוטה ויעילה.
כידוע, עומדים לרשותנו מספר פלטפורמות לפרסום. אנחנו יכולים לפרסם את העסק שברשותנו דרך הטלוויזיה, רדיו, עיתונות כתובה, שלטי חוצות, פליירים ועוד. חלק מהאופציות ייאפשרו לנו לקבל חשיפה גבוהה אך הן מאוד יקרות ולא ממוקדות, אופציות אחרות יאפשרו לנו ליהנות מפרסום זול יחסית, אך אנחנו נקבל בעזרתן חשיפה מאוד נמוכה, ולכן הן פחות משתלמות.
לעומת זאת, פרסום באינטרנט מספק לנו את כל היתרונות הרלוונטיים עבורנו. אנחנו יכולים ליהנות גם מחשיפה גדולה וגם לשלם על כך מחיר יחסית נמוך. בוודאי ביחס לפרסום בעיתונות, רדיו או טלוויזיה. מעבר לכל זה, הרי שהפרסום באינטרנט משתלם כי הוא ממוקד ואיכותי.
במאמר זה אנחנו נסביר כיצד אנחנו יכולים לפרסם את העסק שלנו באינטרנט, באמצעות אילו כלים נוכל לעשות זאת, וכיצד נוכל ליהנות מפרסום ממוקד ורלוונטי לצרכים שלנו. לפני כן נסביר למה הפרסום באינטרנט מושלם לעסקים גדולים ובוודאי לעסקים קטנים.
ישנן שלוש סיבות עיקריות מדוע פרסום באינטרנט משתלם:
סיבה ראשונה, היום יותר אנשים, בפרט צעירים, מבלים בגלישה באינטרנט, בסלולר או במחשב, ופחות צורכים טלוויזיה, רדיו ובוודאי עיתונות כתובה. לכן הם נחשפים יותר לפרסום באינטרנט.
סיבה שנייה, אפשר לייצר פרסום ממוקד עבור אנשים שמחפשים ספציפית את מה שהעסק שלנו מציע להם. כך אנחנו לא מבזבזים זמן וכסף על פרסום לא רלוונטי.
סיבה שלישית, יש לנו מספר כלים להשתמש בהם לפרסום ברשת, החל מגוגל, רשתות חברתיות ועד באנרים ופרסומות באתרים שונים.
כאמור, עומדים לרשותנו מספר כלים ואמצעים לפרסום באינטרנט. עסקים קטנים, ייתכן ויסתפקו בפרסום ממומן בגוגל וברשתות חברתיות וכן פרסום אורגני בגוגל. עסקים גדולים, יכולים להשתמש בכלים יותר משמעותיים, כמו למשל באנרים, סרטונים ביוטיוב ועוד.
כמובן שגם האתר או עמוד עסקי בפייסבוק, יכול לשמש כלי אידיאלי לפרסום, מעבר לכך אנחנו יכולים לייצר שיתופי פעולה עם עסקים ואתרים אחרים, הן לצורך פרסום תכנים מקצועיים והן לצורך קישורים או אלמנטים אחרים שיספקו לנו חשיפה. אפשר להשתמש גם בשיטות אחרות, אשר יספקו חשיפה מסוימת, בין אם זה דיוור למייל של גולשים, מענה בפורומים, ועוד.
צריך לציין, להבדיל מפרסום בטלוויזיה או רדיו, שם מתבצע תהליך פרסום ספציפי ולא תמיד אנחנו יכולים לקבל את המידע המלא והמדויק אודות האנשים שנחשפים אליו, הרי שבאינטרנט זה שונה. כאן אנחנו יכולים גם לייצר במקביל מספר פעולות, אנחנו יכולים לשנות, לעדכן, לבצע תהליכי פרסום שונים, וכן אנחנו יכולים לקבל את כל המידע הרלוונטי עבורנו על החשיפה לפרסום, מי הם הגולשים שנחשפו, כמה זמן הם נחשפו, אילו פעולות הם ביצעו באמצעות החשיפה ועוד.
המטרה שלנו בפרסום באינטרנט הוא למקד אותו כמה שיותר. כלומר, להגיע אל קהל יעד שמעוניין וירצה לרכוש מאיתנו מוצר או שירות מסוים. אין טעם שאנחנו נפרסם מוצרים ושירותים באופן כללי, מבלי לפנות לקהל ספציפי שיהיה מעוניין בהם.
לכן נשתמש בכלים שיאפשרו לנו למקד את הפרסום. בראש ובראשונה, אנחנו צריכים לאפיין את קהל היעד שלנו, לדעת למי אנחנו רוצים לפנות, אז כמובן גם נוכל לדעת כיצד לעשות זאת, דרך אילו ביטויים, דרך אילו אמצעים ועוד.
לאחר מכן, אנחנו צריכים לייצר פרסום ממוקד, פרסום שפונה ספציפית אל קהל היעד. במקרים רבים, אפשר לטרגט את הקהל. כלומר, המערכות יודעות להציג את הפרסומות שלנו בפני קהל שמעוניין במוצרים ושירותים כמו שלנו, זה על בסיס היסטוריית החיפוש שלהם במערכת. אם למשל אנחנו רוצים לפרסם בגדים מסוימים, המערכת בה אנחנו נבצע את הפרסום, תדע כבר להפנות את המודעות אל קהל יעד שמחפש בגדים מהסוג שמוצע לו בפרסומת.
צריך לציין, אנחנו צריכים להיות מאוד מדויקים, בין אם זה בבחירת הביטויים בהם אנחנו משתמשים לצורך פרסום (למשל דרך פרסום ממומן או אורגני בגוגל), בבחירת מין, גיל ותחומי עניין של קהל היעד (פייסבוק, אינסטגרם ומערכות אחרות), וכמובן עלינו גם לדעת כיצד לייצר מודעות פרסום איכותיות.
לסיכום, פרסום עסקים באינטרנט הוא תחום מאוד נרחב, מאוד משתלם, אשר יכול לייצר עבורנו הרבה מאוד אפשרויות וכמובן אנחנו יכולים ליהנות ממנו ולייצר קהל לקוחות רחב ומגוון, לא רק בארץ אלא בכל העולם, אם נדע לעבוד בצורה נכונה.
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?
חייגו 0722-400-400
או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|