מהו אינדקס אתרים ומתי משתמשים בו?

יצא לכם לשמוע את הביטוי אינדקס אתרים ולא בטוחים מה הוא אומר? הגעתם למקום הנכון. ביכולתו לסייע לאתרים ולגולשים בו זמנית, ולהפוך את החיים של כולם לקלים יותר, והוא יכול גם לקדם את העסק שלכם. כל ההסברים במדריך הבא.

מה הוא אינדקס אתרים?

מדובר באתר שמרכז במקום אחד קישורים למספר אתרים. אפשר להקביל זאת לספר המכיל תוכן עניינים – ניתן בעזרתו לקפוץ לנקודות שרלוונטיות למה שאנחנו מחפשים מבלי לדפדף, וכך אפשר למצוא את מבוקשנו בקלות. האינדקס עובד על אותו עיקרון, המטרה שלו היא להקל על הגולש, ולאפשר לו להגיע ישירות לאתר אותו מחפש.

ממשק ידידותי למשתמש

אינדקס אתרים מחולק לרוב לקטגוריות, ומציג את הקישורים באמצעות תמונות ולוגואים. במידה ואתם מחפשים אתרים בתחום ספציפי, תוכלו לחפש אחד ייעודי לאותו התחום. אותו עמוד שמרכז מספר אתרים יחדיו יכול להיות תחליף מעולה לרשימת מועדפים במחשב, משום שהיא מחולקת לתחומים, ולעיתים אף מוצגת בעזרת הסמלים של כל אתר. התצוגה הויזואלית מסייעת למצוא במהירות את האתר המבוקש.

מתי נשתמש באינדקס אתרים?

קיימים אינדקסים כלליים המרכזים אתרים פופולריים בעמוד אחד. רשימות לפי נושאים ישמש אותנו במקרים בהם נרצה לעשות חיפוש ממוקד, השוואת מחירים, או חקר מרוכז בנושא ספציפי. ניתן למצוא אינדקס אתרים בתחומים של טיולים, חתונות, בגדים, לייף סטייל, קניות, אוכל, בילויים, חיי לילה, מסעדות, בלוגים, סרטים, לימודים, חדשות והרשימה עוד ארוכה. למשל, במידה ואתם רוצים לארגן חתונה, תוכלו להיכנס לאינדקס אתרים רלוונטי שמרכז תחתיו אתרים רלוונטיים. למשל, אחד של אולמות, צלמים, שמלות, חליפות, מפיקי אירועים, וכן הלאה. כך ניתן לארגן את החתונה בצורה יעילה – במקום לחזור לגוגל פעם אחר פעם וללחוץ בכל פעם על תוצאה אחרת, וחוזר חלילה.

מה הקשר בין אינדקס אתרים לבין קידום אורגני?

שאלה מצוינת. כאשר אתם פונים לקדם את האתר שלכם באמצעות קידום אורגני במנועי החיפוש, הצטרפות לאינדקס היא רעיון מעולה. כאשר הקישור לאתר שלכם יוצא מעמוד המאגד תחתיו מספר אתרים, הדבר מקדם אתכם באופן אורגני, בכך שמראה שאתם רלוונטיים ומקושרים לצד אתרים גדולים אחרים. במיוחד כשמדובר באחד פופולרי עם כניסות רבות, שווה להצטרף אליו. מעבר לתנועה שתזרום ישירות לאתר שלכם, הדירוג שלכם בגוגל יעלה, מה שהופך את אינדקס האתרים לעסקה משתלמת מכל הכיוונים.

היתרונות לגולש ולבעל העסק

ניתן להסתכל על היתרונות משני הכיוונים – מנקודת מבטו של הגולש ומנקודת המבט של בעלי העסקים. הגולש נהנה מתוצאות רלוונטיות וממוקדות לתחום החיפוש, יחסוך זמן רב בחיפושים, ויכול לצלול לתוך תחום ספציפי בצורה נוחה, יסודית ומעמיקה. מנקודת מבטם של בעלי העסקים הם נהנים מתנועה לאתר, רק משום שהיו במקום הנכון ובזמן הנכון. למשל, במידה ויש לכם אולם אירועים, יהיה חכם להופיע ברשימה של ארגון חתונה, משום שרק קהל רלוונטי יבקר בו. הפרסום הממוקד יכול להגדיל משמעותית את הכניסות לאתר, ובתקווה גם את המכירות של העסק.  

לא בטוחים כיצד לקדם את העסק שלכם בעזרת אינדקס? רוצים ליצור אחד משלכם? רוצים לבדוק כמה כניסות הגיעו לאתר שלכם דרכו? תוכלו להתייעץ עם אנשי מקצוע.  

המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בארץ