אחת הדרכים הטובות ביותר לפרסם בית עסק, היא באמצעות אינדקס עסקים. מדובר על אתר שמכיל רשימה של בתי עסק במגוון תחומים, על פי קטגוריות, על אזורים וישובים. כל גולש אשר ייכנס לאינדקס יוכל למצוא שם עסקים בתחום שהוא מחפש, כמו כן כל גולש שיחפש עסקים בתחומים מסוים בגוגל, אם האינדקס מקודם היטב אזי שהוא יוכל להגיע אליו.
פרסום באינדקס עסקים חייב להתבצע בצורה מסודרת ואחראית. זה אומר שצריך לדעת מה לפרסם, אך גם צריך לדעת מה לא לפרסם. נהוג לחשוב שכל דבר הוא טוב לפרסום ואין דבר כזה פרסום שלילי. אך זה לא מדויק, ישנם פרטים שעדיף לא לפרסם, מאחר והם אינם מוסיפים דבר, אלא להיפך, רק עלולים לפגוע באיכות הפרסום.
לפני שנסביר מה חשוב לפרסם ומה רצוי לא לפרסם, צריך להבין כיצד עובד הפרסום במסגרת אינדקס עסקים.
בגדול, מרבית האינדקסים שני מסלולים. מסלול אחד חינמי, אשר מאפשר פרסום בסיסי של פרטי התקשרות, מידע ולעיתים גם תמונות ומפה של בית העסק. מסלול שני הוא בתשלום וכולל אפשרויות שונות. למשל, פרסום מאמרים, הפנייה לאתר חיצוני, עמוד פייסבוק, יצירת קשר ישיר דרך האינדקס אל בית העסק ועוד.
הפרסום, כפי שציינו בתחילת המאמר, נעשה בתחומים בהם העסק עוסק, על פי אזורים ויישובים. כך ניתן למצוא אותו בצורה מהירה ופשוטה, על פי חיפוש בהתאם לתחומים או אזורים.
כאשר בעל בית עסק או גורם מסוים מטעמו, מבקש לפרסם את העסק באינדקס, עליו להבין כאמור מה הוא צריך לפרסם ומה אסור לו. אנחנו נסביר בתחילה אילו פרטים מומלץ לפרסם ולאחר מכן נציג פרטים שמוטב לא לפרסם.
הפרטים החיוניים לפרסום, הם כמובן פרטי התקשרות לעסק, טלפון, אתר, מייל, פרטים עדכניים שאפשר לפנות דרכם ישירות אל בית העסק. יש לפרסם מידע על העסק, בין אם זו היסטוריה, בין זה תחומי שירות, התמחויות, פרסים וכדומה. כמו כן, רצוי מאוד לפרסם תמונות, סרטונים, מפות ואמצעים ויזואליים אחרים שיכולים לעזור בפרסום העסק.
כשמפרסמים פרטים מסוימים על בית עסק, יהיה נכון לבחון איך זה יכול לעזור, כיצד זה יכול לשרת את הגולשים שנכנסים לאתר ואיך זה יכול לשרת את העסק כמובן. בסופו של דבר כל פרט, צריך לספק מטרה מסוימת, צריך שתהיה סיבה מדוע להשתמש בו.
כאמור, לצד פרטים שצריך לפרסם, ישנם פרטים שמוטב לא לפרסם. דברים שלעיתים הם מובנים מאליהם, ובכל זאת רצוי מאוד לציין אותם. למשל, אם העסק נמצא בסכסוך משפטי או תחת איזו סיטואציה מסוימת שעלולה להיות בעייתית, מוטב לא לציין זאת. אם זה לא אמור לפגוע בלקוחות, אין סיבה לפרסם את זה.
כמובן שמוטב גם לבחון היטב שהפרטים המתפרסמים, אינם פוגעניים ולא יכולים לגרום שום נזק תדמיתי לעסק. אף לקוח לא ירצה לעמוד בקשר עם עסק שגורם לפגיעה בו או בגורם אחר.
אלו דברים מובנים מאליהם, אך ישנם דברים פחות "בולטים" שצריך לשים לב אליהם. למשל, מוטב לא לפרסם טלפון אישי בפרטי העסק. כך הלקוחות לא יטרידו את הבעלים והעובדים בשיחות, בשעות לא נוחות. מוטב גם לא לפרסם פרטים ותמונות של עובדים שאינם קבועים בבית העסק, מאחר ואלה דברים שיכולים להשתנות במהרה.
לפני סיום צריך לציין, רצוי להקפיד ולשים לב על התחומים והאזורים בהם העסק מוצג, על מנת שלא לספק מצג שווא ללקוחות. מוטב לדייק ולספק תמונה אמינה ונכונה.
מעוניינים לפרסם מאמר באתר המלצה?
חייגו 0722-400-400
או שלחו מייל ל info@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם
נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:
|
|