רחלי צורף - MA, פסיכותרפיסטית C.B.T
שמי רחלי צורף ובהכשרתי אני בעלת תואר שני בייעוץ חינוכי ובוגרת לימודי פסיכותרפיה התנהגותית קוגניטיבית במסלול התלת שנתי.
אני בעלת ניסיון של 20 שנה בעבודה עם בני נוער, הדרכת הורים וליווי אנשי חינוך.
בשנות עבודתי טיפלתי באנשים שהתמודדו עם מגוון עשיר של בעיות, וביניהן התלבטויות ממוקדות, משברי חיים פגיעות בתפקוד או באיכות החיים, חרדות, התקפי כעס וזעם , ומחלות נפשיות ופיסיולוגיות.
בנוסף לטפול ביחידים ובזוגות אני עוסקת גם בהדרכת הורים לילדים בכל גיל, כולל גילאים בוגרים שכבר עזבו את הבית.
במקרים מסוימים הטיפול כולל גם ייעוץ לצוות ביה"ס בו לומד/ת הילד/ה או הנער/ה. במקרים אלה המטרה היא לפתח התאמות לימודיות נדרשות ותכנית אישית לשיפור.
הטיפולים שלי:
ייעוץ ופסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית
טכניקת טיפול קצרת מועד המבוססת על שילוב עקרונות טיפול קוגניטיביים והתנהגותיים המיועדת להפחית מצוקה נפשית.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי הינו אחד הצורות הבודדות של פסיכותרפיה אשר נבחנה ונבחנת באופן מדעי ונמצאה כיעילה ביותר מ- 300 ניסוים קליניים בהפרעות שונות.
חרדות, פחדים, דיכאונות ולחצים אינם חזקתם של מבוגרים בלבד. גם נערים ונערות – יכולים לסבול ולהיות מושפעים מהפרעות נפשיות שונות בדרגות משתנות, שנובעות מסיבות מגוונות.
כל בוגר ונער והרקע האישי שלו. וכמו למבוגרים, גם ונוער ניתן להתאים טיפול CBT, שנחשב לבעל אחוזי הצלחה טובים גם בגילאים צעירים יותר ולא רק אצל בוגרים.
טיפול קוגניטיבי התנהגותי בקרב מבוגרים ובוגרים מניב תוצאות של רווחה נפשית אצל המטופל בעיקר בשל היותו מכוון מטרה ובשל שימת הדגש על הפחתת המצוקה הנפשית תוך שינוי התנהגויות ומחשבות הגורמות למצוקה.
הורות בעידן המודרני מהווה את אחד האתגרים המשמעותיים ביותר עבור מי שבוחר להביא ילדים לעולם.
האופן בו אנו מתמודדים וממלאים את תפקידנו כהורים בא לידי ביטוי ישיר בהתנהגותם ובהתפתחותם של היקרים לנו מכל, ילדינו.
מניסיוני בעבודתי רבת השנים כיועצת חינוכית הנחת העבודה שלי היא כי להורים ולצוות החינוכי בבית הספר קיים אינטרס משותף לקידום הילד בכל התחומים. אך לעיתים נקלעים למצבים שיש לתווך ולגשר כדי להגיע לשיתוף הפעולה הרצוי בין המורים להורים.
ליחסי הגומלין של הילד עם משפחתו, סביבתו, מוריו וחבריו יש חשיבות רבה בהתפתחות הדימוי העצמי שלו. דימוי עצמי חיובי מתפתח בסביבה תומכת, המעצימה את כוחותיו של הילד וכישוריו ומאפשר לו התמודדות התואמת את יכולותיו בשלב ההתפתחותי בו הוא נמצא.
הנחת היסוד של הטיפול הינה כי רגשות לא נעימים הם תוצאה של פירוש לא מותאם או לא הגיוני לאירוע או מצב. כתוצאה מן הפירושים והמחשבות שאינן בהכרח הגיוניות, נוצרים קשיים רגשיים והתנהגותיים בחיים האישיים והזוגיים.
אנו חיים בחברה בה הסטטוס של רבים בלימודים, צבא, אוניברסיטה ותעשייה, נקבע ע"י ביצוע מבחנים מסוגים שונים.
חרדת הבחינות הינה תופעה שכיחה למדי ונמנית בין הבעיות הרציניות שמטרידות אנשים רבים בחברתנו ולא רק תלמידים.
כעס. כולם חווים אותו וכולם מבטאים אותו. זה רגש אנושי טבעי ובריא כאשר הוא מנוהל בצורה יעילה. אבל זה עלול להיות מקור לבעיות פיזיות, נפשיות, רגשיות, חברתיות, או משפטיות שונות, כאשר הוא לא מנוהל בצורה יעילה.
ישנם גם כאלו שאינם מפנים את כעסם כלפי חוץ, אבל הם עצבנים וממורמרים באופן כרוני, מתרחקים מחברה או אפילו מפתחים מחלות פיזיות.
הצורך בקשר, בתחושת שייכות וביטחון, הינם צרכים אנושיים בסיסיים, ולכן דחייה חברתית היא אחד המצבים הקשים ביותר עבור האדם באשר הוא.
רובנו מתמודדים לאורך החיים עם חוויות של דחייה אשר מהוות חלק בלתי נפרד מהתמודדות בתוך מערכות חברתיות, אך, ישנם אשר מתמודדים עם חווית דחייה מתמשכת לאורך זמן.