לרשתות חברתיות בימינו ישנה יכולת אדירה לתרום להתפתחות וצמיחה של עסקים. פינטרסט היא רשת חברתית שפרצה לפני כשבע שנים, המהווה פלטפורמה ייחודית להעברת מידע ולתקשורת בין גולשים. בניגוד לטוויטר או לפייסבוק לדוגמה, המתמקדות במילה הכתובה ושמות דגש על תוכן המועבר באמצעות טקסט- כאן מדובר בעיקר בתמונות, ששוות אלף מילים ולפעמים גם לא מעט כסף. היכרות מעמיקה עם כל מה שיש לפינטרסט להציע, יכולה בהחלט לייצר אפיק אפקטיבי לפרסום של אתרים עסקיים, שייתכן וגולשים חדשים יעדיפו להגיע אליהם דווקא בדרך הזו על פני דרכים אחרות כמו חיפוש רגיל של אתרים דרך מנועי החיפוש.
הרשת החברתית פינטרסט הוקמה במטרה מוצהרת של קישור בין אנשים, דרך הנושאים המעניינים אותם. לכל אחד מהחברים בה, נפתח מעין לוח מודעות וירטואלי והוא יכול "לנעוץ" בו מודעות של דברים שהוא אוהב- בין אם כאלה שמצא ברחבי הרשת, במחשבו האישי ובעיקר דרך לוחות המודעות של בעלי חשבון אחרים. מהי מודעה בפינטרסט? זו יכולה להיות תמונה או קטע וידאו, כאשר הלחיצה עליהם מאפשרת קבלת מידע, למשל: הסבר מהו האובייקט המצולם, היכן הוא נרכש, יוצר או תועד ולפעמים גם פרטים על איפה ניתן להשיג אותו- במידה ומדובר בסחורה המוצעת למכירה.
פינטרסט עוסקת במגוון תחומים- החל מבעלי חיים, איפור, הורות, רכבים, טיולים, אורח חיים בריא ועוד מגוון עצום של נושאים, שעשויים לעניין אנשים מכל מיני סוגים ובטווח גילאים רחב. על אף שבעצם כל אחד יכול למצוא בה עניין- את הפוטנציאל העסקי שלה, לפחות בישראל, פינטרסט עדיין לא ממצה. לבעלי עסקים שיש להם אתר אינטרנט, כדאי להבין אילו יתרונות חבויים ברשת החברתית הזו, אשר ניתן להשתמש בהם להשגת קהל לקוחות גדול כאן בארץ ,תוך שימוש חכם ביכולות הספציפיות של פינטרסט בכל הקשור לוויזואליות, ואת האהדה של הגולשים בה לתחום זה.
מראה עיניים הוא כאמור אמצעי התקשורת העיקרי במקרה של פינטרסט, ולכן רבים מצרכני התוכן של הרשת הזו הם אנשים שאוהבים ומעריכים ויז'ואל איכותי, ומתעניינים בנושאים שאפשר לתעד אותם בצורה מעוררת עניין. כל מוצר או שירות שניתן לצלם אותם באופן ש"עושה תיאבון"- בין אם פשוטו כמשמעו כשמדובר במזון, ובין אם מטאפורית כשהכוונה היא לגרימת סקרנות- יכול להימכר בצורה טובה דרך השימוש בפינטרסט.
בעלי עסקים שמוכרים סחורה שמצטלמת טוב, כזו שעשויה לגרום למודעה שלהם "להינעץ" בלוחות של הרבה גולשים, יכולים לייצר טראפיק יעיל לאתר העסקי שיתרחש עבור הגולש באמצעות פעולת הנעיצה שלו. בכך הם מייצרים את הקישור בין המתעניינים במודעות שלהם, ישירות עם המקום בו יוכלו להשיג את האובייקטים המצולמים, בתקווה להעלות את הסיכוי לביצוע רכישה.
פורסם בתאריך 19.10.2017