מה ההבדל בין פרסום חברה ציבורית לבין פרסום חברה פרטית

שנות ה90 של המאה הקודמת, סימנו את כניסתו של האינטרנט לחיינו ואת הפרסום המקוון. שיווק באמצעות הרשת, רק פתח אופקים חדשים עבור מפרסמים  עולם הפרסום הוא אינסופי. למשל חברות ציבוריות פרסמו אז באמצעות "פרסום גרילה" שהפך לנפוץ. פרסום זה היה חדשני וגרם לצרכנים לרכוש מוצרים באמצעות מודעות אינטראקטיביות, אשר מורות לצרכנים להצביע ע"י הודעות טקסט. השירות של חברות ציבוריות היה יעיל יותר, משום שחברות ציבוריות היה להם את היכולת לשלוח כמויות כאלו של הודעות.

 

כיום כפי שהיה בעבר קיים הבדל רב, בין פרסום חברות ציבוריות לבין פרסום חברות פרטיות, ההבדל בא לידי ביטוי גם בתקציב, וגם בשיטות פרסום, למשל, חברה ציבורית תעבוד יותר מול משרד פרסום העוסק ביחסי ציבור, היות שחברות ציבוריות הן גדולות יותר ובעלות סניפים רבים בארץ.  בנוסף, משרד פרסום העוסק ביחסי ציבור, גורם ללקוחות לרצות ולרכוש מוצרים או שירות מחברות ציבוריות שהפכו לשם דבר.

 

קשה יותר לחברות פרטיות לפרסם ולהתחרות מול חברות אחרות

 

חברות ציבוריות כבר מוכרות בשוק והן אינן מתחרות מול חברות ציבוריות אחרות. לעומת זאת חברות פרטיות, שמתחרות בינהם, התחרות יכולה להוביל למלחמה רצינית עד להשגת הלקוחות. גם ברשת קיימים כל כך הרבה אתרי אינטרנט, שיטות שיווק ואסטרטגיות שמביאות להצלחה חייבות להיות מתקדמות ועדכניות ביותר. בנוסף, שיטות השיווק יכולות להוביל לירי לכל הכיוונים , כאשר הכוונה היא לפרסם גם במנועי החיפוש, גם ברשתות החברתיות , בפורטלים ובפורומים, זאת על מנת לחשוף  את החברות הפרטיות ולהגיע למודעות מקסימלית של הגולשים.

 

על חברת פרסום העוסקת גם בקידום אתרים, לשווק באופן אגרסיבי והלחם במקומות הראשונים בגוגל. יש ליצור כמה שיותר לידים לחברות הפרטיות, מה שיסגור כמה שיותר עסקאות מהפרסום בגוגל. ראשית יש לדעת, כי השגת מטרות אלה, תלויה בדבר הראשון באיכות מודעות הקמפיין כאשר הן מקבלות דירוג מגוגל אדוורדס לכן, המטרה החשובה ביותר של המפרסם היא פרסום מודעות איכותיות.

 

דירוג מודעות הקמפיין של חברות פרטיות ע"י ציון

 

ציון מודעות נע בין 1-10 כאשר הוא משפיע באופן ישיר על מיקום המודעות במנוע החיפוש של גוגל. עלות  הקלקה משתנה בהתאם לתחום ולתחרות, תלוי גם בביצועי המודעות, דפי הנחיתה וכדומה.  יש לדאוג לתכנים איכותיים כל העת ולהחליף אותם בתכנים חדשים ומעניינים, מה שיגרום למידע יעיל עבור לקוחות המחפשים מידע לגבי מוצר מסוים או שירות.

 


התקציב הנקבע לפרסום של חברה פרטית מול חברה ציבורית

 

ברור לנו, כי תקציב פרסום של חברה ציבורית הוא גדול יותר מאשר חברה פרטית. לכן השאלה שמתלבטים בעלי חברות פרטיות היא כמה כסף יכולה חברה פרטית להשקיע על קמפיין ממומן בגוגל? הבעיה היא שעל בעלי חברה פרטית להשתדל שלא לחרוג מהיכולות הכספיות שלהן. תקציב הפרסום חייב להסתמך על מחיר ממוצע להקלקה והוא יכול להשתנות בהתאם לתחרות ולעלות ולרדת בהתאם.

 

פרסום חברה ציבורית

 

רווח על כל ליד המגיע לחברה

 

יש לשקול מהי ההכנסה הצפויה מכל עסקה ועסקה. יש לקחת בחשבון את ההכנסה הצפויה מכל ליד שנסגר. יש לקבוע אם ההכנסה שצפויה מפרסום בגוגל תוך שקלול יחס ההמרה של הקמפיין הפרסומי ואם הוא עובר את מבחן עלות התועלת בהשוואה לתקציב הפרסום אשר נקבע כבר מראש. מצד אחד, חברות פרטיות חייבות לעשות כל מאמץ, על מנת להוציא כמה שפחות כסף על פרסום, אבל במקרים רבים, שיקול זה לא יהיה חכם אם הפרסום או הקמפיין יהיה בתקציב נמוך מדי, עשוי לפגוע בחברה או בעמותה שמעוניינת להריץ קמפיין.

 

 

המאמר נכתב על ידי מחלקת התוכן של משרד פרסום בלאנקו

המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בחול