האתר העסקי שלכם מקרטע? מחפשים חברה לקידום אתרים שתצליח לגרום לו להמריא? קידום אתרים ידוע כתחום מורכב ובעיקר דינמי מאוד, מה שמקשה על ביצועו כהלכה במקביל לעבודה השוטפת בבית העסק.
מדובר אחרי הכול בהשקעה רצינית לאורך זמן, ובמידה והביצוע הוא פחות ממושלם, הנוכחות המקוונת של בית העסק יכולה להיפגע באופן קריטי ולעתים אף בלתי הפיך, בדיוק כמו שאמרו חז"ל תפסת מרובה לא תפסת.
זוהי למעשה אחת הסיבות העיקריות שבגינן יעדיפו בעלי עסקים רבים לשכור את שירותיה של חברה לקידום אתרים שתבצע עבורם את המלאכה על הצד הטוב ביותר. כאן מתעוררת השאלה איך בוחרים בחברה שאכן מסוגלת לקחת את האתר העסקי שלכם אל הפסגה?
מומחים מתחום בניית האתרים מציינים שבמהלך החיפוש אחר חברה לקידום אתרים חשוב להיות ראליים. במידה וההצעה שמקבלים מחברה כזו או אחרת נשמעת טוב מידי מכדי להיות אמתית, קרוב לוודאי שהיא איננה אמתית, ומוטב לעבור הלאה בחיפושים עד למציאת חברה שמציעה תוצאות מציאותיות יותר.
כאן המקום להדגיש שקידום אתרים איננו קסם אפל המתרחש מעכשיו לעכשיו ואין טריק מהיר שגורם לאתר להתברג בתוך תקופה קצרה בדף הראשון בתוצאות החיפוש של גוגל. מדובר בתהליך מתמשך, וגם אז לא ניתן להבטיח שבמידה והאתר אכן מגיע למקום הראשון, הוא ייוותר שם לנצח. כאן גם המקום לציין שקיימות בשוק לא מעט חברות לקידום אתרים הנוקטות באסטרטגיות מניפולטיביות ובטכניקות "אפורות" המסכנות את האתר.
במידה וחברה לקידום אתרים פועלת בטכניקות המנסות לרמות ולהטעות את האלגוריתם של גוגל, גוגל תעלה בסופו של דבר את השימוש שחורג מכללי האתיקה, והאתר ייזרק לדף מספר 100 בתוצאות החיפוש. המציאות מלמדת שבמוקדם או במאוחר גוגל חושפת אסטרטגיות מניפולטיביות, בין אם בתוך שבוע או חודשים ספורים, אבל הענישה של גוגל תמיד מגיעה בסוף.
קריטריון נוסף נוגע לניסיון של החברה בתחום. יש לברר את הוותק של החברה בענף קידום האתרים, מאחר והוא מהווה מדד לרמת הניסיון שלה בסוגים ותחומים שונים של תעשיות, וכבר יש לחברה מושג בנוגע למה שיכול לעבוד מצוין ומה לא.
כמו כן, כדאי לבקש מהחברות לקידום אתרים להציג את תיק העבודות שלהן עם רשימת אתרים שנבנו ואו שקודמו או מקודמות על ידן. חיפוש פשוט ומהיר של מילות מפתח רלוונטיות במנועי החיפוש יכול להעיד עד כמה האתרים שמקודמים על ידי החברה אכן מדורגים במיקום טוב.