למה עדיף מאמרים ארוכים ולא קצרים לקידום אתרים

מאמרים ארוכים ולא קצרים לקידום אתריםזה נכון שבמשך שנים פמפמו לנו שלגולשים אין סבלנות ושיש לנו שתיים או שלוש שניות של חסד לפני שהגולשים יברחו מהעמוד אליו הבאנו אותם – אבל זו טעות; מאמרים באתר שלכם לא חייבים להסתכם ב-400-300 מילים. זה נכון שלמאמרים קצרים יש יתרון כאשר מדובר בהצגה מתומצתת של נושא, תיאור מוצר או עמוד אודות. המצב שונה לחלוטין אם אתם מבקשים ליצור מאמר איכותי וממוקד בנושא כלשהו, שיאפשר לגולשים להפיק ערך אמיתי ואותנטי, ואולי אף ירצו להפיץ או לחבריהם ולהגיב עליו.

מאמרים ארוכים – מדוע?

מאמר מעמיק וארוך שלכתיבתו נדרשו תחקיר מקיף ואיסוף דוגמאות רלוונטיות, סרטונים, תמונות וחומרים אחרים יכול למשוך קוראים ולהביא תנועה איכותית לאתר – מדוע? כיוון שמאמר כזה מעניק מענה טוב לגולשים המחפשים תוכן איכותי בנושא זה. נקודה נוספת שחשוב לזכור: מאמר ארוך מצריך קריאה ממושכת יותר, מה שמביא לשהייה ארוכה יותר באתר – ומנועי החיפוש, כידוע, אוהבים את זה. כן – גם מאמרים בני 2000-1500 מילים לא צריכים להפחיד אתכם, אבל רק אם אתם בטוחים שהם כוללים תוכן איכותי ורלוונטי.

מאמרים באורכים שונים – מה שהאתר שלכם צריך

מקדמי אתרים בדקו את העניין באתרים רבים והגיעו למסקנה החשובה כי אין אורך אופטימאלי של מאמר המסייע לקידומו. נראה ששילוב מושכל בין מאמרים ארוכים למאמרים קצרים יכולת לעשות פלאים לקידום האתר. התמקדות במאמרים קצרים בלבד ובעלי אותו אורך, עשויה דווקא לפגום בקידום האתר, כיוון שמנועי החיפוש "רואים" די בקלות שמדובר בתוכן לא כל כך טבעי. הדבר רלוונטי כאשר אנו מבקשים לקדם אתר חדש לחלוטין.

מהו אורך מתאים למאמר?

אורך המאמר ראוי שיהיה גבוה מ-400 מילים, ובממוצע – 550 מילים. זה בהחלט יגרום לגוגל לראות את המאמרים כתוכן רלוונטי, בניגוד למאמרי קידום נוספים ה"ממלאים" את האתר. הכתיבה אינה תמיד קלה – בעיקר בהתחלה; לשם כך, מומלץ לבחור נושא ולפרקו לתת-חלקים עליהם ניתן להרחיב. המשיכו להתאמן על כתיבת מאמרים על מנת לשפר את יכולת הכתיבה שלכם, עד שבסופו של דבר היא תהפוך לזורמת וטבעית יותר.

רווחים, פסקאות, כותרות

הדעות חלוקות לגבי האורך המיטבי של מאמר באתרי אינטרנט – ולא תמיד ניתן לדעת האם אנשים באמת מתעמקים במאמרים ארוכים שהם רואים באינטרנט, או פשוט מרפרפים עליהם קצרות וממשיכים בדרכם האינטרנטית. על דבר אחד אפשר להסכים די בקלות: הקשב של הגולשים צר במיוחד, ועל כן צריכים להניח שיש רק כמה שניות של חסד על מנת לשכנע את הגולש להישאר ולקרוא את המאמר. על מנת לעודד זאת, כדאי לחלק את המאמר לפסקאות קצרות המשלבות מספור / "בולטים", תוך שימוש נדיב (אך לא נדיב מדי) בשורת רווח בין פסקאות.

 

חיזוק מוניטין

תוכן ארוך ומושקע משכנע את הגולשים שאתם מוחים בתחומכם, וכך מסייע בהגדלת המוניטין – בין אם באינטרנט ובין אם בעולם האמיתי. כדאי להתמיד ולכתוב תוכן מושקע כזה במשך זמן כדי לבנות קהל קוראים נאמן שבהמשך יהפוך לקהל לקוחות. בנוסף, גוגל יתרשם מכם לטובה וייראה את האתר שלכר כחזק וסמכותי בתחומכם וזה כמובן ישפיע לחיוב על הציון הכולל שלכם.

 

מעורבות גולשים וזמן שהייה באתר

זמן שהיה נמוך באתר עשוי להצביע על בעיה כלשהי – אולי על כך שהתוכן אינו מספיק מעניין או רלוונטי עבור הגולשים; אולי האתר איטי מדי ומביא לנטישת גולשים; ייתכן שאין מספיק קישורים פנימיים המעודדים צריכת תוכן נוסף באתר, וסיבות אחרות. על כן, יש יתרון משמעותי בתוכן ארוך ומעמיק; תכנים כאלו גורמים לגולשים להישאר זמן רב יותר באתר לטובת קריאה, מחשבה והרהורים לגבי התוכן.

 

מעוניינים לפרסם כתבה באתר "המלצה" ? שלחו מייל ל hila@hamlatza.co.il ונחזור אליכם בהקדם

 

נושאים נוספים באתר "המלצה" שאולי יעניינו אתכם:

 

 

פרסום עסקים חינם

 

קידום משולב בגוגל ואתר המלצה - פרסום עסקים מתקדם

 

טיפים לעסקים

 

המלצות טיולים בארץ

 

המלצות טיולים בחו"ל

 

בלוג - כתבות מאמרים וטיפים בתחומים שונים

 

 

 

רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בחול
המלצות טיולים בארץ
המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר