פרסום עסק חדש בגוגל - כדאיות אורגני לעומת ממומן

פרסום עסק חדש בגוגל - כדאיות אורגני לעומת ממומן

רבים הם המקרים בהם בעל עסק יבקש לדעת מה עדיף לו לבצע – קידום אורגני או קידום ממומן. בהמשך המאמר נסביר אודות כל אחד מהסוגים ונפרט יתרונות וחסרונות של כל אחד.

 

קידום אתרים אורגני

כאשר נכנסים לעמוד מנועי החיפוש (לרוב יהיה מדובר בגוגל), התוצאות האורגניות תופענה במרכז הדף, כאשר סדרן נקבע על-פי אלגוריתם מסובך של מנוע החיפוש. האלגוריתם מחפש אתרים רלוונטיים לשאילתת החיפוש, והוא מבצע זאת תוך בדיקת פרמטרים רבים, כדוגמת: תוכן האתר וכותרותיו, כמות קישורים נכנסים לאתר, וותק הדומיין ועוד כמה כאלו.

בבואנו לקדם את האתר בצורה אורגנית, עליו לחזק פרמטרים אלו במטרה שמנוע החיפוש יציג תוצאה רלוונטית ויקדם אותנו ביחס למתחרים בתוצאות החיפוש.

 

פרסום עסק חדש בגוגל - כדאיות אורגני לעומת ממומןהיתרון שבקידום אורגני הוא העובדה שהתוצאה נשמרת למשך זמן בעוד שאיננו צריכים לשלם על כל גולש המגיע לאתר. חיסרון שבשיטה זו הוא הזמן הנדרש ליישומה והסבלנות הרבה הנדרשת מבעל העסק. קידום אורגני עשוי להימשך חודשים עד להשגת התוצאה המיוחלת עבור ביטויי חיפוש מסוימים.

 

קידום אתרים ממומן

קידום אתרים ממומן כרוך בתשלום עבור כל מילת חיפוש המוקלקת על-ידי הגולש. בעזרת מערכת הקידום הממומן "אדוורדס" של גוגל, מתקיימת מעין מכירה פומבית של מילים וביטויים; רכישת ביטוי תחרותי יותר על-מנת שיופיע בעמוד הראשון של תוצאת החיפוש תהיה יקרה יותר.

 

עלות ההקלקה קשורה אף בציון האיכות הניתן למסע הפרסום. מסע פרסום המנוהל באופן מקצועי יקבל ציון איכות גבוה יותר ומחיר לקליק נמוך יותר ביחס לזה של מסע פרסום פחות מקצועי.

 

יתרון של שיטת הקידום הממומן הוא בכך שהיא מאפשרת הופעה מיידית בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. חיסרון בולט הוא שמדובר בשיטה יקרה שקשה לעמוד בה למשך זמן; כאשר מפסיקים לשלם, מפסיקות הפרסומות באופן מיידי.

בנוסף, בדומה לדרכי פרסום אחרות, אף אחד אינו מבטיח שהגולשים יבצעו פעולה מתבקשת כלשהי (כמו ביצוע רכישה או מילוי פרטים). תחרות רבה יותר על המילה משמעותה אפשרויות בחירה רבות יותר עבור הגולש.

 

קידום ממומן או קידום אורגני

השאלה הזו יתומה מתשובה ולחילופין – יש לה תשובות רבות. ישנם הסוברים כי קידום ממומן עשוי להיות מועיל לטווח הקצר ולהופעה מיידית של המותג בלוח התוצאות; למרות זאת, בטווח הארוך זה קריטי וחשוב להשקיע בקידום אורגני – אסטרטגית.

 

ניתן להשוות את הקידום הממומן והקידום האורגני לשכר דירה ולמשכנתא – בעוד ששכר דירה עונה על צורך מיידי, אולם עם הפסקת התשלום נותרים בלי קורת גג להיות תחתה, הרי שבתשלום משכנתא נשאר לנו נכס. באופן דומה, גם בקידום אורגני נותרים עם נכס בתום התשלום ואילו האתר ימוקם גבוה ברשימת תוצאות החיפוש.

 

אז מה כדאי לבחור??

ניתן לומר שהן קידום אתרים אורגני והן קישורים ממומנים עשויים להיות חשובים להכנסות אולם אי אפשר לדעת, עד שמנסים. כדאי לנסות את שניהם ולבדוק האם כל אחד מהם מתאים למודל העסקי של החברה. יש לוודא שאופן הקידום, אורגני או ממומן, מבוצע בצורה נכונה – אחרת המסקנות המתקבלות עשויות שלא לשקף את המציאות נכונה.

 

ישנה דעה רווחת על פיה עם הזמן על עלויות הפרסום הממומן לרדת, בעוד שעל ההשקעה בקידום אורגני לעלות, כך שמרבית תקציב הפרסום יושקע בסופו של דבר בקידום אורגני וחלק קטן בלבד ממנו ילך לקידום ממומן.

 

דברי סיכום

אם פתחתם אתר חדש, כדאי לשקול להשקיע השקעה ראשונית על קישורים ממומנים, שכן למנוע החיפוש ייקח זמן מסוים להכיר ולהבין את האתר – ובסופו של דבר גם לדרג אותו. עם זאת, רצוי כבר מההתחלה לקדם את האתר גם בצורה אורגנית, כי מדובר בהשקעה המשתלמת ביותר בקידום אתרים באינטרט.

המלצות טיולים בארץ
רישום עסקים לאתר
המלצות טיולים בארץ
רישום המלצה חדשה
המלצות טיולים בחול