עד סוף המילניום הקודם, פרסום עסקים חינם לא היה מושג נפוץ, ואילו בפני איש מקצוע או בעל עסק שביקש לפרסם עצמו בערוצי הפרסום השונים, היו זמינות מספר אפשרויות:
אני צריך איש מקצוע – מה עושים?
פעם, כאשר התקלקל מכשיר חשמלי בבית, היינו פותחים את "דפי זהב" ומחפשים את איש המקצוע שיוציא אותנו ממצב הביש אליו נקלענו – ובמהירות האפשרית. אנו חיים בעידן אחר המאפשר זמינות כמעט לא-תיאמן למידע, כפי שמעולם לא היה אפשרי עד לפני שנים מעטות. אנו חיים בעידן האינטרנט המאפשר קבלת תשובות מהירה מאי פעם, כמעט לכל שאלה שעשויה לעלות בדעתכם. תוכלו לפנות לפורומים מקצועיים ולבדוק האם יש צורך לשלוח את המכשיר לתיקון או שאולי אפשר לתקן אותו באופן עצמאי, בבית, בפשטות ובקלות? אתרי אינטרנט עסקיים מסוימים מציעים ללקוח לשלוח לו הצעת מחיר מותאמת אישית.
רשת האינטרנט מאפשרת לכל בעל עסק (כמעט) לפרסם בערוצי פרסום חינמיים, בדיוק כמו שהיא מאפשרת ללקוחות פוטנציאליים לבדוק את עברו של בעל העסק והאם באמת כדאי לעשות עמו עסקים. אין במאמר זה כל רמיזה שעל בעלי עסקים לזנוח את שיטות הפרסום של העולם הישן, אך במידה שאתם מעוניינים בחשיפה רחבה יותר, בהחלט ראוי שתשקלו את האפשרויות הרבות העומדות בפניכם בעולם האינטרנט – בחינם או בתשלום.
אינדקס עסקים זהו המקום המושלם לקידום עסקים קטנים או גדולים, בין אם מדובר בחנות, משרד, עבודת שטח או עבודה מהבית. האינטרנט מציג עולם ומלואו וממש כמו אוקיינוס, הוא כולל לווייתנים, כרישים וגם דגים קטנים יותר ובעלי-חיים אחרים שעליהם להסתדר ולמצוא את מקומם בעולם הגדול הזה. עסקים קטנים אינם יכולים להרשות לעצמם תקציבי ענק כמו החברות הגדולות, המשקיעות הון בתחום זה.
עבור עסקים קטנים ובינוניים, אינדקס עסקים הוא פתרון נהדר, שכן עם פרסום העסק באינדקס, מתחיל העסק ליהנות מחשיפה מאסיבית. תתפלאו לשמוע כמה בעלי עסקים מקבלים לקוחות חדשים (שחלקם נותרים נאמנים) דרך אינדקס עסקים, המקושר למנועי חיפוש גדולים כגון גוגל. כאשר לקוח מחפש שירות מסוים באינטרנט דרך גוגל, למשל, הוא מגיע לאינדקסים הגדולים והמקושרים הללו.
עם התפתחות רשת האינטרנט והופעתן של אפשרויות פרסום מגוונות שלא נראו עד אז, מפרסמים רבים החלו מעבירים אליה את תקציבי הפרסום שלהם. קידום אתרים אורגני, שיווק תוכן ועוד – כבר אינם ביטויים זרים לנו.
פרסום חינם מסייע לאנשי עסקי ליצור לעצמם שם בתחילת דרכם. אם פעם הפרסום היה בעיקר במקומות כמו עיתונים ורדיו, הרי שהזמנים השתנו. איש העסקים יכול לפרסם את עצמו, את המוצר שלו או את השירות שלו מבלי לקרוע את הכיס ובאופן המאפשר לייעד את התקציב למטרות אחרות מלבד פרסום. בדרך זו הוא אינו מוציא את רוב הונו ההתחלתי על פרסום.
פרסום חינם באינטרנט פועל בשווקים שונים והוא עובד טוב יותר כאשר מבצעים את הפרסום בצורה חכמה ומושכלת. פרסום המתבצע כלאחר יד עתיד להיכשל ולהסב הפסדים במקום רווחים. אם אינכם בטוחים כיצד להתחיל את מסע הפרסום, רצוי שתיוועצו עם אנשים שזה המקצוע שלהם – כאלו שעברו כברת דרך וצברו ניסיון בפרסום חינם או בפרסום ממומן עבור עסקים וחברות, שכן רק אלו יוכלו להבטיח לכם רווחים לאחר תקופת מה של פרסום.